Преди броени дни стана ясно, че държавата, в лицето на Министерството на икономиката и енергетиката проучва възможностите да й бъдат възстановени част от средствата, дадени за изработката на туристическия бранд България, който след представянето си в началото на годината бе фокус на общественото неодобрение. Заместник- министърът с ресор туризъм Бранимир Ботев дори посочи, че обществената поръчка за логото на туризма ни е била "много интересна".
Тази положителна инициатива от страна на държавата - да си върне част от парите, които видимо изглеждат потънали, събужда няколко важни въпроса, отговорите на които все още никой не може да даде.
Преди седмици, когато Investor.bg се свърза със зам.-министър Ботев, той загатна за един основен проблем по отношение на обществената поръчка и изхода от казуса. Той припомни, че всъщност парите за бранда не са средства на държавата, а става въпрос за европейско финансиране.
Тоест, ако „Обединение за Бранд България“ върне част от усвоените средства, те няма да могат бъдат използвани за други цели, защото са финансиране, дадено за конкретен проект от страна на Брюксел. Естествено е тук да се появи питането въобще тези средства могат ли да бъдат върнати на държавата, след като всъщност те са усвоени от европейските фондове? Каква е възможността да се стигне до вариант страната ни да трябва да връща пари на Брюксел или по-лошо- да плаща неустойки, заради неизпълнение на проект в срок?
Но с какво ще помогне на държавата, ако фирмата-изпълнител върне част от средствата, усвоени за изготвянето на бранда? А дори страната няма да си е върнала всичките пари, дадени за емблемата на туризма ни, но и ще бъде ощетена.
А защо икономическото министерство се ангажира да "се бори" само за част от сумата, след като крайният продукт изглежда неизползваем или поне обществеността погледна на него с негативно око? Когато Ботев направи коментар, че "ще се търсят част от парите, дадени на консорциума", не уточни и за каква сума става въпрос.
Припомняме, че за бранда бяха дадени общо 1,6 млн. лв, които страната ни получи по ОП "Регионално развитие".
Икономическото министерство още през пролетта изиска да бъдат въведени подобрения по логото и като цяло стратегията да бъде преразгледана. На този етап екипът на консорциума все още не е предоставил анализ за свършената от тях работа и за подобренията, които са направили по бранда. С въпрос по темата Investor.bg се опита да се свържа с консорциума многократно, но без успех.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат