Оловно-цинков комплекс АД отчита 395 хил. лв. печалба през третото тримесечие на 2010 г., което представлява ръст с 22% на годишна база, показва отчетът на дружеството, публикуван чрез БФБ-София.
С този резултат дружеството покрива загубата от 42 хил. лв. за първите шест месеца на годината и отчита 353 хил. лв. печалба за деветмесечието. Спадът на годишна база е с 82% спрямо 2 млн. лв. печалба за деветмесечието на 2009 г.
Продажбите през третото тримесечие на 2010 г. спадат с 1% на годишна база до 33,4 млн. лв. Общо за деветмесечието продажбите отчитат ръст с 18% до 102,7 млн. лв.
”Цените на оловото и цинка през трите летни месеци са останали почти без промяна. Най-високите средни цени от началото на годината са регистрирани през януари и са съответно 2368,38 $/т за оловото и 2434,45 $/т за цинка. Тази съпоставка показва, че има раздвижване на пазара в металния сектор, но все още няма ясно изразени тенденции, които да формират устойчив ръст в цените на металите, което отново подчертаваме, че е в пряка зависимост от развитието на световната икономика”, се казва в междинния доклад за дейността.
Едновременно с това все още е налице и свит пазар за доставка на основната суровина за производство – концентратите, споделят от ОЦК.
Дружеството изнася над 85 % от своята продукция, от което произлиза и валутният риск, имайки предвид, че фирмата реализира приходи и извършва разходи, както в евро, така и в долари. За отчетния период резултатът от изменението на валутните курсове е отрицателен за дейността на дружеството.
За последните 12 месеца акциите на ОЦК поевтиняват с 26,88% до 11,186 лв. за акция и 94,1 млн. лв. пазарна капитализация.
Свързани компании:


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението