Германският автомобилостроителен гигант Volkswagen отправи оферта за придобиване на цялата група за производство на автобуси и камиони MAN. За обикновена акция базираният във Волфсбург концерн предлага 95 евро, а за привилегирована – по около 60 евро, се казва в прессъобщение на компанията.
Volkswagen, който е мажоритарен собственик на шведския производител на тежкотоварни превозни средства Scania, се стреми да създаде нов гигант за производство на превозни средства за професионални цели, включвайки и мюнхенската група MAN, предаде DPA.
Kапиталовият дял на VW в MAN вече е 30,26% и затова компанията отправя към останалите акционери задължителна оферта в брой от 95 евро (136 долара) на акция. Това е под цената от 95,89 евро, отчетена по-рано в днешната търговия на борсата във Франфурт, когато акциите на групата поевтиняха с 0,7%, посочва AP.
Впрочем MAN и Scania отдавна работят в сътрудничеството, например при използването на оси и хибридни двигатели. Разговори за придобиването са се водили още от есента на миналата година. В края на сделката двете компании трябва да се слеят, се казва в съобщението. Кога обаче може да се очаква това, не е ясно. С вливането на двете си дъщерни фирми Volkswagen ще се стреми да надмине лидерите в сегмента Volvo и Daimler.
Конкурентите извличат печалби от покачващото се търсене на камиони, но и при MAN тази част от бизнеса е в разцвет. Продажбите за първото тримесечие са се покачили с 19% спрямо същия период на миналата година и са достигнали 3,7 млрд. евро. Оперативната печалба е скочила два пъти на 325 млн. евро. Освен това концернът е спечелил и от повишаването на дела си в Scania, така че в крайна сметка печалбата е била в размер на 565 млн. евро.
И докато бизнесът с електроцентрали и турбодвигатели стагнира, бумът при търсенето на камиони, които дават две трети от продажбите на MAN, доведе до нарастване на поръчките с 40% за следващите няколко месеца. Европейските заводи в Германия, Полша и Австрия работят на почти пълен капацитет.
Базираният в Мюнхен концерн продължава да залага на експанзия в развиващите се страни. Така например придобитият през 2009 г. именно от Volkswagen бразилски завод за камиони трябва да увеличи капацитета си през настоящата година с нови 10% на 82 000 камиона годишно. В Русия MAN строи нова фабрика за 25 млн. евро. В Китай концернът, заедно с местния партньор Sinotruk, ще увеличи до 2018 г. продукцията на около 200 000 камиона на година, което ще бъде повече от сегашния годишен капацитет на концерна.
С помощта на Volkswagen MAN ще се опита да навлезе и в по-ниския ценови сегмент на пазара на камиони. Досега баварците строяха в Европа само камиони над 7,5 тона. Според говорителя на компанията Георг Пахта-Рейхофен MAN и Volkswagen ще работят над камиони, които са по-леки от 5 тона. MAN ще използва технологията на VW и по този начин ще спести разходи.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?