Японският концерн за потребителска електроника Panasonic възнамерява да съживи бизнеса си с производството на телевизори с драстични орязвания. Компанията възнамерява да продаде една своя фабрика за производство на LCD екрани и да се откаже от производството на плазмени екрани.
Изпълнявайки спестовната програма, компанията ще съкрати и около 1000 работни места, предаде местната новинарска агенция Kyodo, позовавайки се на добре запознати източници.
Бизнесът с телевизори на Panasonic от години се намира под напрежение. Още през април тази година инвестициите в този сектор бяха замразени. Тогава компанията обяви още, че ще закрие 30 000 работни места и ще затвори десетки фабрики през следващите две години, за да ограничи разходите си и да се освободи от застъпващите се производства, които компанията придоби, купувайки конкурента си Sanyo.
Концернът се беше специализирал преди всичко в производството на плазмени екрани, които обаче не можаха да се наложат на пазара спрямо конкурента си – екраните с течни кристали (LCD). По данни на анализаторската компания DisplaySearch продажбите на плазмени телевизори в световен мащаб отчитат двуцифрени спадове всяко тримесечие.
Така Panasonic ще спре производството във фабриката си за плазмени панели в Амагазаки (Западна Япония) до края на финансовата година (март 2012 г.), а заводът за LCD екрани в Мобара (на изток от Токио) трябва да бъде продаден. Само от тези две производства ще бъдат съкратени около 1000 служители.
Едва преди две седмици обаче Panasonic обяви, че ще построи собствена фабрика за компоненти за персонални компютри и телефони в Китай. До този момент компанията залагаше на аутсорсинг. Планираната фабрика в Съджоу (Източен Китай) трябва да започне производство през април 2012 г.
Пазарни анализатори отбелязват, че Panasonic и другите японски производители Sony и Sharp не успяват да се справят с конкуренцията от южнокорейските компании Samsung и LG, особено след рязкото поскъпване на йената спрямо другите основни валути. Силната йена прави износа особено скъп, заради което японските производители изпитват трудности да правят пари от тв бизнеса си.
Panasonic ще обявя тримесечните си резултати и промените в стратегията си на 31-и октомври.


България е сред водещите държави в света по връзка с природата
Зеленски иска актуализиран план за мир с Русия до 10 декември
Младеж пусна кадри как се вози на покрива на автобус в София
Радев проговори дали и кога може да създаде партия
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Катар създава национална AI компания по примера на ОАЕ и Саудитска Арабия
Защо Русия е във възторг от стратегията за национална сигурност на САЩ
Джейми Даймън каза, че Европа има реален проблем
Банковото кредитиране у нас ще продължи да нараства, лихвите ще останат ниски
Избрано от Bloomberg Tech Лондон 2025
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
Без изненади - японски марки правят най-здравите нови автомобили
Създателят на Porsche Taycan поема Mercedes-AMG
Кели Кларксън най-лесно пише коледни песни
5 вълшебни билки, които спират косопада
Цветът на 2026 година е странен и успокояващ - разберете кой е той
Как бързо да направим домашно кисело зеле?
ЕК разследва "Гугъл" за използването на потребителско съдържание за развитието на ИИ