IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германските потребителски нагласи с леко повишение

Нарастването обаче е по-слабо от очакванията на анализаторите, а доверието може да се свие допълнително през лятото, предупреждават от GfK

10:47 | 23.04.15 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

След солидните ръстове през последните няколко месеца германското потребителско доверие се повиши незначително за май. С това обаче не бяха достигнати очакванията на експертите, показват данни от проучването на Gfk, публикувано в четвъртък.

Барометърът за потребителското доверие на GfK за май се повиши минимално от 10,0 до 10,1 пункта. Aнкетирани от Dow Jones Newswires икономисти очакваха нарастване до 10,2 пункта.

„Доверието на потребителите продължава да се подобрява, но не толкова силно“, заяви експертът на GfK Ролф Бюркл, цитиран от Ройтерс. Стойността за май е най-високата от октомври 2001 г. насам, когато индексът се задържа на 11 пункта. 

Като цяло изследователите в Нюрнберг говорят за "неравномерно" настроение на потребителите. Очакванията за приходите продължават да растат, докато икономическите очаквания, както и склонността за покупки, отслабват леко.

Индикаторът за очакванията за приходите добави 2 пункта до 55,1 пункта, като според агенцията достига най-високата си стойност от обединението на Германия насам.

Индексът за желанието за покупки се свива за първи път от половин година – с  4,7 пункта до 58,3 пункта, но според GfK въпреки спада „остава на сравнително високо ниво“.

След четири поредни нараствания индексът, измерващ бъдещите икономически очаквания, се сви с 1,5 пункта до 35,3 пункта. Според GfK това се дължи на факта, че „постоянната неяснота около Гърция вече показва ефектите“.

Като цяло стабилното развитие според GfK е потвърждение за дългосрочната прогноза на института, че и през тази година частното потребление ще остане важен фактор за общоикономическото развитие на страната.

Основната причина за положителното развитие на потребителското доверие е фактът, че цените на петрола спаднаха с повече от 50% от миналото лято насам. Ниските цени за енергия се оценяват от Бюркл заедно със значителното обезценяване на еврото като програма за икономически стимули за икономиката на Германия.

„Разбира се, обезценяването на еврото се оценява положително от потребителите, тъй като засилва износа ни, като по този начин прави работните ни места по-сигурни", каза той.

"Въпреки това тази положителна перспектива не е без рискове", предупреди Бюркл. Главно поради неясното бъдеще на Гърция и конфликтите в редица региони, като например Украйна, Близкия изток или Йемен, може да се стигне до разочарование при потребителските нагласи през лятото, пояснява той.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:46 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 0
Internet
преди 9 години
Вероятно си прав, но е смешно. Въпросът е - ще харчиш ли през май...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
Internet
преди 9 години
Вероятно си прав, но е смешно. Въпросът е - ще харчиш ли през май...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 0
Boicho Popov
преди 9 години
The GfK consumer sentiment indicator, based on a survey of 2,000 Germans, inched up to 10.1 in May from 10.0 in April.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
Internet
преди 9 години
потребителски нагласи за майИ как ги определиха през априлС питане от типа - ти ще харчиш ли през май?Смешници
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още