IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кенийски стартъп прави "Uber за линейки"

Найроби има сериозен проблем с организацията на спешната помощ, а новото приложение може да реши този проблем

14:15 | 17.12.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

В Найроби можете да поръчате почти всичко през телефона си - Uber, такси, храна или други продукти. Скоро потребителите ще могат да си извикат и линейка през телефона, пише Quartz.

Достигането до болница при спешни случаи може да бъде истински кошмар в кенийската столица. Линейките, повечето от които са собственост на частни компании, имат нужда от поне два часа, за да пристигнат. Проблемът не е в това, че няма достатъчно линейки или спешни клиники. Найроби разполага с 20 клиники за спешни случаи, както и поне 100 линейки в град с около 3 млн. души, което е много над изискването на Световната здравна организация, която препоръчва по една линейка на всеки 50 хил. души.

Но пациентите трябва да преминат през мъчителен процес по обаждане до диспечер на полицията, който да ги свърже с компания, притежаваща линейки, докато намери кола, която да пристигне на мястото. Спешният телефон на полицията често не работи. Без навигационни системи линейките често се губят. През февруари тримесечно бебе почина, след като се наложи да чака линейка повече от 5 часа.

Това е нишов и особено важен пазар според Кайтлин Долкърт, един от основателите на Flare - приложение за спешни случаи, което стартира този месец, и има за цел по-лесно извикване на линейка. Долкърт и нейният партньор Мария Рабинович, измислят идеята за Flare миналата година, след пет години работа в здравния сектор и технологиите в Източна Африка.

“Как може Uber да ти достави храна пред вратата, но не можеш да получиш линейка”, коментира Долкърт.

В крайна сметка потребителите на Flare могат да си извикат линейка през приложението или чрез гореща линия. Използвайки Flare, те имат възможността да проследят линейката и да общуват с екипа от лекари, докато той пристигне. Шофьорите ще бъдат оборудвани със смартфони и с Google Maps, така че да могат да избягват трафика и да знаят къде се намират в конкретния момент. Както при Uber, 1% от сумата за резервацията ще отива в ръцете на Flare.

Засега платформата свързва потребителите с повече от 50 линейки и 10 пожарни коли. Flare планира да увеличи бройката и също така да добави възможност за връзка с полицията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:34 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още