IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple стана най-желаната луксозна марка в Китай

Технологичната компания все още има много място за растеж в централните и западните части на страната

11:45 | 02.02.15 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	В края на януари в китайския град Чунцън бе открит поредният магазин на Apple. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

В края на януари в китайския град Чунцън бе открит поредният магазин на Apple. Снимка: Ройтерс

По всичко изглежда, че Apple знае как да спечели китайските си клиенти. В Китай iPhone не само мина всички други смартфони през четвъртото тримесечие по продажби, но успява и да победи Louis Vuitton и Hermès в избора за най-предпочитан подарък сред най-богатите тази година, показва анализ на базираната в Шанхай изследователска група Hurun Research.

Ограниченията, които китайското правителство наложи за луксозните подаръци на държавни чиновници, очевидно променят навиците на богатите хора в Китай и сега те предпочитат по-практични неща като iPhone и часовници, пояснява издателската група.

"Предстоящата китайска Нова година ще бъде пикът в раздаването на подаръци в Китай ... Apple се превърна в най-атрактивната марка за луксозни подаръци през тази година", посочват от Hurun Research в изявление, цитирано от Wall Street Journal.

Южнокорейският конкурент на Apple Samsung също влиза в топ десет на луксозните марки за подаръци за първи път, тъй като сега най-богатите хора в Китай са по-заинтересовани от потребителската електроника.

"Позиционирането на Apple в съзнанието на китайските потребителите става все по-силно. Apple Watch определено трябва да се възползва от това", каза Нийл Шах, анализатор в базирания в Хонконг Counterpoint research.

Въпреки че няма съмнение, че Apple е свършила отлична работа за налагане на марката си в Китай, технологичната компания все още има много място за растеж в Централен и Западен Китай, където респондентите са заявили пред Hurun Research, че не са много склонни да купуват продукти на Apple.

В момента американската компания има 15 търговски обекта в Китай и повече от половината от тях са разположени в Пекин, Шанхай и други крайбрежни райони. Концернът отказва коментар по темата. 

Най-добрите марки за мъжки подаръци  
Място Марка
     1 Apple
     2 Louis Vuitton
     3 Gucci
     4 Chanel
     5 Montblanc
     6 Moutai
     7 Hermès
     8 Cartier
     9 Bulgari
    10 Samsung

 

Най-добрите марки за женски подаръци  
Място Марка
     1 Apple
     2 Chanel
     3 Louis Vuitton
     4 Dior
     5 Hermès
     6 Cartier
     7 Tiffany
     8 Giorgio Armani
     9 Samsung
    10 Gucci

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още