НАСА: Има течаща вода на Марс

Откритието е смятано за знак, че на планетата може да има живот

18:52 | 28.09.15 г. 5
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Свещеният Граал на космическите изследвания е откриването на извънземен живот, важен предшественик на който е намирането на вода, коятода тече, на някоя планета. Именно последното обяви, че е открила НАСА. Новината беше съобщена по време на специална пресконференция, пише Bloomberg.

Откритията, които са описани в списание Nature Geoscience, дават обяснение за особените, дълги тъмни ивици, които понякога се появяват по повърхността на Марс. Въпросните обекти, които могат да достигнат широчина 5 метра и дължина 100 метра, за първи път са забелязани през 2010 г.

Анализът им е извършен от екип от осем души, който установил, че ивиците се състоят от минерални соли, които лесно абсорбират влагата, а течащата вода е най-вероятното обяснение за появата им.

От години се знае, че на Червената планета има лед, а по повърхността ѝ се виждат белези, че някога по нея е минавал воден поток. Сегашните изследвания обаче са първите, които предоставят убедителни доказателства, че на Марс продължава да има течаща вода.

Новите снимки на Марс показват, че въпросната вода не се задържа дълго на повърхността на планетата. Тя се изпарява бързо. Но откритието повдига въпроса дали Червената планета всъщност не е дом на живи същества.

В проучването си учените посочват, че условията на Марс в някои отношения напомнят тези в пустинята Атакама в Западна Латинска Америка. Там задържащата се солена вода на речните дъна е оазис за микроорганизми.

Последна актуализация: 22:33 | 13.09.22 г.

ing5rov
Съществителни ли има ...?
rover
На Маркс нема живот. Това е само хипотенуза.
michaelis12
да ги настанят нащо ВиК там те ше опраат раотата ... ше им покажат на Марсианците как се прай :)
Nikodim
НАСА: Има течаща вода на Марс__Марсианците не ги мисля аз. Мисля мене си, че има течаща вода не от крана, а от тавана !
honaniga
Tези са назад с материалаНапразно са се трудилиОще в хрониките на древните пък и на сегашните македонски хронисти е описано как древните македонци ( предците на Александър Македонски ) са утолявали жаждата си от буйните студени марсиански потоци след поредната славна победа над марсианците.