Новини

Руският апетит за Oreo насърчава бизнеса на Mondelez

Въпреки рецесията в Русия компанията успява да си проправи път напред

Руският апетит за Oreo насърчава бизнеса на Mondelez

Снимка: Pixabay

Производителят на шоколадови изделия Mondelez International успява да превъзмогне рецесията в Русия и да разширява продажбите си на дребно в страната - с двуцифрен процент през миналата година. Тя постигна това, след като започна да произвежда бисквити Oreo, както и сладкиши, смесващи шоколад и бисквити, обяви регионалният мениджър на компанията, цитиран от Bloomberg.

"Пуснахме Oreo в края на 2015 г. и за по-малко от години тя се превърна в третата по големина марка за сладки бисквити в Русия“, коментира Хосам Ашур, който отговаря за бизнеса на Mondelez в Източна Европа. Пазарният дял на Oreo в Русия достигна 5% през миналата година, след тeзи на Jubilee отново на Mondelez и ChocoPie на Orion Corp., сочат данни на компанията за пазарни проучвания Nielsen.

Още по темата

Световните доставчици на потребителски стоки се борят с лошото си представяне в Русия, която изпитва най-тежката си рецесия от най-малко от две десетилетия. PepsiCo твърди, че обемите на напитките и бързите храни, които продава в страната, са се свили през 2016 г. Руските продажби на дребно пък спаднаха с 5,2% през миналата година, след като през 2015 г. записаха 10% спад, сочат данни на правителството.

"Тъй като не са от основна необходимост, сладките храни са в голям риск от изключване от кошницата на пестеливите купувачи“, посочиха от Nielsen в доклад, който беше публикуван през февруари.

Обемът на продадените шоколадови десертчета - сектор, доминиран от Mars Inc., е спаднал с 11% миналата година. Но категорията на шоколадите и пакетираните сладки, в която Mondelez се представя добре, се радва на ръстове.

За да се възползва от тази тенденция, Mondelez представи нови продукти, които преди това беше пуснала на други места в Европа, като шоколадите Milka с бисквити Tuc.

“Това свързване на бисквитите и шоколада се прие изключително добре в Русия, което повиши и стойността, защото те са много по-скъпи от средното“, посочва Ашур.

Mondelez строи завод на стойност 100 млн. долара в Новосибирск, с цел да увеличи продукцията си в региона и да подпомогне увеличаването на износа. Компанията се надява да започне да произвежда там преди 2019 г., ако има устойчиво икономическо подобрение, допълва Ашур. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Новини
В Берлин откраднаха 100-килограмова монета с номинал 1 млн. долара