Новини

Magna избра Словения пред България за завода си

Концернът ще строи фабрика за 1,24 млрд. евро и ще сглобява в него Jaguar

Magna избра Словения пред България за завода си

Снимка: Ройтерс

Автомобилният поддоставчик Magna избра Словения за построяването на новата си автомобилна фабрика, с начална инвестиция над 1,24 милиарда евро, съобщи правителството в Любляна. По информация на Automedia сред другите обсъждани възможности е била и България, където Magna вече има производство (помпи и компресори, в пловдивското село Стряма). 

Още по темата

Когато в края на миналата година представители на правителството и на Българската агенция за инвестиции коментираха, че се надяват скоро в страната да има завършено производство на автомобили, са имали предвид тъкмо плановете на Magna, твърди информиран източник на Automedia.bg.

В крайна сметка обаче изборът е паднал върху Словения вероятно и заради активните усилия на местното правителство, което обеща на Magna 18,6 милиона евро финансова подкрепа, най-вече за изграждане на инфраструктура. Кабинетът е предоставил и 5,4 млн. евро на японския производител на електрическо оборудване Yaskawa, който изгражда нова фабрика за роботи в страната.

"Крайната цел на проекта е създаването на производствени мощности с капацитет до 200 000 автомобила годишно", се казва в правителственото съобщение. Заводът на Magna ще създаде около 400 работни места в източноевропейската страна.

Magna е канадски концерн за производство на автомобилни компоненти, чието австрийско дружество Magna Steyr в момента произвежда Mercedes G-класа и BMW Серия 5 по договор с двата германски концерна.

Заводът в Австрия обаче е натоварен до предела на капацитета си, а Magna вече има договор и за строителството на бъдещия електрически Jaguar i-Pace. Новият кросоувър на британците трябва да се появи на пазара още догодина.

 

По статията работиха: Automedia.bg, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Коментари (5)

0
 
1
 
5
Tobby до: Dimat
преди 15 часа
Няма профилна снимка
Бих предположил, че словенската администрация освен с финансовите стимули е разработила и реално изпълним план, т.е. производителят е могъл да предвиди кога точно ще заработят линиите и съответно да калкулира до голяма точност инвестицията и възвращаемостта й. Също така бих предположил, че нашата администрация е оставила фирмата със съвършено неясно впечатление за по-горното и съответно дори с 4 пъти по-високи заплати, словенците са с предимство, което е срамно за "нашите" преговарящи.
0
 
10
 
4
преди 4 дни
Няма профилна снимка
Абе,хора,приемем,че не разбирам нищо,ама моля ви,обяснете ми,как срещу инвестиции от 1,24 милиарда евро,решаващи се оказват някакви си,...18,6 милиона евро,за...инфрастъруктура!

Никакви други параметри не са отчетени,сякаш им е безразлично всичко дуго,освен тези мижави милиони,за "инфраструктура"!

Даже и аз,дето не разбирам от такъв род "проекти" мисля,че си мирише на чистокръвен подкуп ,при това с евросредства.

Ама,то и нашите асфалтостроители правят такива шашми.Изглежда словенците са излезли по-ларж от нашите циции-мошеници,затова са спечелили!
1
 
12
 
3
преди 5 дни
Няма профилна снимка
А не представлява ли този финт от страна на Словения 'нерегламентирана държавна помощ', която противоречи на правилата на Евросъюза??? Къде дремят нашите управници, та не вдигнат врява в Брюксел???
1
 
13
 
2
преди 5 дни
Няма профилна снимка
Форд имат вече завод в Румъния, няма смисъл да правят втори в същия регион.
3
 
33
 
1
преди 5 дни
Съветът е добър, несъмнено. Но къде е келепира за тези в министерството, дето трябва да вземат решението ?!? Какво предлагаш всъщност :-)
Това да не ти е някоя нормална държава с политици загрижени за всички? Абе съобразявайте се и мислете преди да пишете...

Още от Новини
Известните черни таксита на Лондон стават електрически