Тук в страната или извън нея?
- Тук в България. Нашият бизнес е насочен предимно към вътрешния пазар, защото опаковките са много чувствителни по отношение на транспортните разходи. Тяхната доставка на разстояния по-големи от 400-500 км. е неефективна. Имаме и клиенти в съседните страни, но основният ни бизнес е в България.
През всичките тези години ние продължихме да инвестираме, което считаме, че е много важно в периоди на криза - една компания да не спира да инвестира. И то – в такива технологии и производства, които да дават възможност за производство на продукти, които са иновативни, различни от това, което го има на пазара, уникални по своята същност.
В същото време тези продукти да имат и добавена стойност и да осигуряват възвращаемостта на направените инвестиции.
Потреблението в България е свито вече от няколко години. Вашите опаковки са предназначени за бързооборотни стоки, които също регистрират намалено търсене. И въпреки това вие очаквате добри резултати за изтичащата вече година. На какво се дължи това?
- От една страна това се дължи на инвестициите. Силно съм убеден, че по време на криза една компания не бива да спира да инвестира. Да, ние също оптимизирахме разходите си, задържахме или отложихме част от тях. Но в същото време, за да продължи една компания напред и да се развива, тя по някакъв начин трябва да инициира своя растеж и това става с инвестиции.
Другото, което направихме, за да компенсираме този спад на българския пазар, са гъвкавите решения за нашите клиенти. Непрекъснато обновяваме нашето портфолио от клиенти, така че при нас нямаше спадове. Напротив – ние бележим в годините на кризата сериозни ръстове. През 2010 спрямо 2009 г. реализирахме ръст от 15 на сто. Тази година също ще приключим с доста сериозни ръстове в рамките на 30% на приходите от продажби спрямо 2010.
Това означава ли, че има съживяване на потреблението?
- Не толкова. Има определено съживяване в определени индустрии и компании. Не е тайна, че експортно ориентираните компании през тази година реализират сериозни ръстове – в Западна Европа започна едно съживяване на икономиката.
Уви, през последните месец-месец и половина индикациите никак не са добри и прогнозите пак са доста песимистични и негативни. За съжаление живеем в такива времена, когато несигурността е част от нашето ежедневие. Трудно могат да се правят някакви по-дългосрочни анализи и да се дават по-дългосрочни прогнози или рецепти за оцеляване и развитие.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?