Алекс Маркс е директор Международен бизнес маркетинг в eBay. Има 15-годишен опит в медийния свят – както от страната на клиентите, така и от тази на агенциите. По думите му на настоящата си позиция се фокусира върху това да покаже на рекламодателите и медиа агенциите възможностите, които им предоставя работата с eBay и достигането до потребителите на сайта. Маркс ще бъде сред лекторите в предстоящото през октомври изложение Webit, което ще срещне рекламодатели, маркетинг специалисти, онлайн издатели и уеб професионалисти от цял свят. Медиен партньор на събитието е Investor.bg.
- Г-н Маркс, вярват ли потребителите в новите технологии? Нараства ли с все още с бързи темпове броят на пазаруващите онлайн?
Абсолютно. eBay Advertising наскоро направи проучване сред 1500 потребители в Европа, което показа, че онлайн купувачите са увеличили покупките си през първата половина на 2009 г. спрямо предходните шест месеца.
- При кои продуктови групи има най-голям ръст?
Според получените данни 61% от хората са купували повече потребителска електроника онлайн, 68% са увеличили покупките си на дрехи, а 69% са купували повече здравни и козметични продукти.
- А кои са най-популярните стоки като цяло?
Дамското облекло е сред най-популярните стоки в eBay, като на всеки три секунди има по една покупка на дреха. Следват книгите – една закупена на всеки 6 секунди, дамски обувки – закупен чифт на всеки 10 секунди, бебешки дрехи – отчитат се продажби на всеки 14 секунди. Мобилен телефон пък се закупува чрез сайта на всеки 16 секунди.
- Има ли някакви ограничения за ползване на сайта? Всичко ли можем да купим чрез интернет аукцион?
На практика няма такива. Всичко, което може да се купи офлайн, би могло да се купи и онлайн. Това включва и много ценни предмети – от годежни пръстени през недвижими имоти до автомобили.
- Кой е най-любопитният аукцион, провеждан в eBay?
Някой продаде частен самолет Gulfstream за 4,9 млн. долара!
- Как виждате бъдещето на електронната търговия? Какво е влиянието на кризата върху сектора?
Проучването, което споменах, стигна до извода, че 82% от потребителите пазаруват повече онлайн по време на рецесия. Икономическата криза привлича хората онлайн, като в интернет те могат да сравняват цените на многобройни продукти, преди да вземат решение за покупка. Все повече се следят и публикуваните мнения за стоките, които влияят на избора на купувача.
Това наистина показва, че купувачите променят навиците си за пазаруване, адаптирайки се към икономическата криза. Хората по-рядко отхвърлят идеята да пазаруват, като по-скоро се стремят да бъдат по-внимателни и пестеливи и да вземат най-добрите решения за покупка.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате