Индустриалните зони – неизпълнени намерения
България е изключително привлекателна за инвестиции в индустриалния сектор, но инфраструктурата и свитото предлагане са пречка, коментира и председателят на парламентарната комисия по инвестиционно проектиране Емил Костадинов.
Според него един от най-важните инструменти за привличане на инвеститори и насърчаване на икономическия растеж са индустриалните зони, с изграждането на които обаче страната ни изостава сериозно.
Първоначалният график на Националната компания „Индустриални зони“ е предвиждал изграждането на общо 100 индустриални зони до 2013 г., 20 от които напълно нови, припомни Костадинов. Предишното правителство обаче е намалило стартовия капитал на компанията със 70 на сто, което е „замразило“ плановете за проектите.
Към момента, според Костадинов, функционират общо 14 индустриални зони. Други 21 са с почти напълно изградена инфраструктура, а 27 са на подготвителен етап.
Държавата управлява 8 проекта върху над 5 хил. дка, като половината от тях са стари, със съответните проблеми и „тежко наследство“, коментира Костадинов.
Той посочи, че има заявен чуждестранен интерес към индустриалните зони, най-вече от компании от сферата на електрониката и производители на автомобилни компоненти. Китайска компания пък иска да развива търговска зона в индустриалната зона в Божурище.
Елин Пелин – център на индустрията и логистиката
Заради стратегическото разположение на общината в близост до София и до основните пътни артерии – магистрала „Тракия“, магистрала „Хемус“, както и две жп линии, регионът е предпочитан за инвестиции в складови и логистични площи, както и в производство, коментира кметът на Елин Пелин Галя Георгиева.
От 2007 г. до 2013 г. инвеститори са вложили над 219 млн. лева в логистични, складови и промишлени проекти, като са създадени над 1 000 работни места.
Един от последните обявени проекти, които ще се реализират на територията на общината, е производственият и логистичен комплекс на Trisa. Свои бази в региона са изградили повечето от големите търговски вериги в страната, логистичната компания Univeg, южноафриканската ALC, която произвежда луксозни кожени аксесоари за автомобили, Kaven Orbico и други.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ