Забравете глобалното забавяне, все още има огромен търговски потенциал в Централна и Източна Европа, смятат лектори на тазгодишната конференция на Международния съвет на търговските центрове (ICSC) в Чехия и Словакия, пише EuropeRE.
Душан Мрозек, търговски директор на Marks & Spencer за Чехия и Маркус Пингера, мениджър експанзия в Австрия на търговската верига за обувки Deichmann потвърждават, че компаниите им се разширяват активно.
„Стратегията ни е да сме преди нашите конкуренти. Навлязохме в Хърватска преди четири години, навлизаме в Испания тази година и данните за продажбите са добри. В този регион присъстваме също в Румъния, България, Словакия, Чехия и Словения”, казва Пингера.
„За Marks & Spencer има огромно място за експанзия. Искаме да отваряме по 15-20 магазина на година за следващите три години“, казва Мрозек.
Въпреки че новите проекти драстично намаляха и не може да се пренебрегват икономическите перспективи на отделните държави, нуждата от реновиране и професионално управление на търговските центрове днес е приоритет за предприемачите в региона.
„Международните търговски вериги увеличават пазарния си дял тук и търговски концепции от САЩ и Европа все още се стремят да навлязат в региона. За да им осигурим площи, при обновяването на търговски центрове създаваме по-големи търговски единици, за да отговорим на изискванията им. Не винаги става въпрос за това, че големите центрове печелят пазарен дял спрямо малките, става въпрос за ясна концепция. Един търговски център може да е малък и успешен, при положение че е осъзнат районът на привличане на клиенти”, коментира Валтер Волфлер от австрийската Immofinanz AG.
Unibail Rodamco също има програма за редизайн, смяна на наемателите и нов маркетинг за много от търговските си центрове. Арно Бурлин, управляващ директор на компанията за Централна Европа, казва: „Създаваме нов интерес и нов маркетинг. Трябва да продължаваме да инвестираме в активите си – постигане на по-добра разпознаваемост, по-добра видимост и съвременност. Една компания трябва да инвестира в трудни времена и ние имаме инвестиционна програма за 5,7 млрд. евро“.
Павел Климес, главен оперативен директор на Euro Mall Centre Management в Чехия, обаче предупреждава да се внимава.
„От ключово значение днес е правилната категоризация на търговските центрове и ако предприемачът няма ясна стратегия, няма да постигне успех. Важни са правилните инвестиции в маркетинг – в миналото много предприемачи пренебрегваха маркетинга на местни по-малки проекти в полза на инвестициите в големи маркетингови кампании за по-големите центрове. В резултат на това по-малките центрове пострадаха“, казва той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?