Продажбите на дребно буксуват в по-голямата част на Европа, но в Азия се радват на силен ръст. Силното потребителско търсене на Изток неизбежно привлича вниманието на много търговци, пише в доклад на Cushman&Wakefield.
“Все повече икономики на Запад изпитват трудности, затова много търговци търсят начин да се разширят в Азия и по-конкретно – в Китай“, коментира Марк Бърлтън от подразделението на компанията за търговски площи в Европа и Близкия Изток.
През септември спрямо август продажбите на дребно в Китай нараснаха със 17,7%, а през август беше отчетено увеличение от 17% спрямо юли, допълват от компанията. Тези данни излязоха в момент на силна волатилност на световните пазари.
Особено осезаем беше растежът на продажбите на дребно в Китай в луксозния сегмент. Световни брандове, като например Burberry, Richemont, PPR и LVMH, съобщават за силно трето тримесечие заради оживеното търсене в Азия.
Експанзия в Азия вече планират Hennes & Mauritz, Esprit, както и Gap, които дори затварят магазини в Северна Америка, посочват експертите.
Марките обаче се изправят пред сериозна конкуренция заради нарасналия интерес, предупреждават консултантите. „Интернационализацията в търговията на дребно отдавна е сред основните за пазара теми. Само че потокът от търговци в момента масово се пренасочва към Азия“, коментира Бърлтън.
Джон Стинсън, който оглавява звеното на Cushman & Wakefield за азиатско-тихоокеанския регион, отбелязва, че и Азия изпитва своите проблеми в кризата. Само че фундаментите там са много по-добри и указват силен потенциал за растеж.
Експертите посочват, че в момента продажбите на дребно в Китай съставляват 25% от брутния вътрешен продукт (БВП) на страната, докато в САЩ те са 70% от икономиката. Държави като Китай и Индия, които имат огромно население и постоянно нарастващи доходи, имат потенциала значително да повишат търсенето.
„Съществуват и прогнози, според които делът на продажбите на дребно в китайския БВП може да надмине техния дял в Европейския съюз и даже САЩ“, допълва Джон Стинсън. „Това ще превърне страната в най-големия световен пазар“, заключава още той.
В големите китайски градове, каквито са Пекин и Шанхай, продължава засиленото отдаване под наем на търговски площи. Засилена активност на пазара на наеми на търговски площи се наблюдава и в по-малки градове като Чънду, посочват експертите.
Растежът в продажбите на дребно поражда и силно доверие у инвеститорите. За първото полугодие ръстът на инвестициите в търговски имоти е 13%, а общият обем на инвестициите в сегмента достигат 18,3 млрд. долара. Това надвишава общия обем на инвестициите за цялата 2010 г. - 17,4 млрд. долара.


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден