IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Холандска компания с терен у нас продава активи за 670 млн. евро

Търговският сегмент ще остане под натиск и през 2012 г., смятат от компанията

15:50 | 20.02.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Изглед от търговски център на Corio в Торино. Снимка: Corio</p>

Изглед от търговски център на Corio в Торино. Снимка: Corio

Базираната в Холандия строително-инвестиционна компания Corio, която притежава строителен терен у нас, планира да продаде активи на стойност 670 млн. евро през следващите години.

Това каза миналата седмица по време на представянето на финансовите резултати за 2011 г. изпълнителният директор на компанията Джерард Грьонер.

По думите му процесът по продажба вероятно ще бъде финализиран през следващите няколко години, въпреки че преговори с потенциални купувачи вече са стартирали и първите сделки може да бъдат обявени през идните месеци.

Предмет на продажба ще бъдат неосновни активи в портфолиото на компанията, над 50% от които се намира в  Холандия, а останалите – във Франция.

Към часа на публикуване Грьонер не беше непосредствено на разположение за коментар относно плановете на компанията във връзка с единствения й актив у нас.

Компанията придоби терен от 110 хил. кв. м в София още през 2006 г. През следващата година тя купи съседен терен за 200 хил. евро. Плановете предвиждаха изграждане на търговски център с площ от близо 45 хил. кв. м. Към края на 2007 г. парцелът бе оценен на 16 млн. евро.

Впоследствие обаче проектът бе замразен поради неблагоприятните пазарни условия.

Според отчета за 2011 г. стойността на терена у нас се е понижила с близо 9%, без да е упомената конкретна стойност.

През 2009 г. от Corio бяха обявили, че може да инвестират 1,4 млрд. евро на пазарите на имоти в Турция и България.

В момента общо 31% от портфолиото на компанията е разположено в Холандия, 22% - във Франция, 19% - в Италия и 12% - общо в Испания и Португалия. Пазарите в Турция и Германия имат по 8% всеки.

Грьонер коментира, че търговският сегмент ще продължи да се намира под натиск и през 2012 г., като перспективата е по-положителна за по-качествените търговски центрове.

Той каза, че под натиск ще бъдат също и дълготрайните потребителски стоки като електроника и др.

Очакванията за пазарите в Турция и Германия също остават положителни.

Компанията отчете ръст от 7,8% в нетните си приходи от наем през 2011 г., които се повишиха до 397 млн. евро. Печалбата преди корекция в стойността на активите нарасна с 6,4% до 267 млн. евро в сравнение с 251 млн. евро за 2010 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:32 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още