Германските потребители остават в добро настроение и в началото на Новата година. Бежанската криза, опасността от терористични атаки и колебливата като цяло икономика не успяват да помрачат потребителското доверие в Германия, става ясно от ключовото проучване на базираната в Нюрнберг компания за пазарни проучвания Gesellschaft für Konsumforschung (GfK).
„Много потребители очакваха в идните месеци леко спадащи приходи, но това не значи, че те отлагат по-големите си придобивки“, казва се в анализа.
Затова не е изненадващо, че предварителният индекс, измерващ нагласите сред домакинствата в най-голямата европейска икономика, е на равнище 9,4 пункта за февруари - без промяна спрямо януарския резултат, докато анализаторите очакваха лек спад до 9,3 пункта.
Според института склонността на потребителите да пазаруват и икономическите очаквания леко са се повишили, докато очакванията за доходите им бележат спад.
Въпреки рисковете, сред които са заплахата от терористични атаки и бежанската криза, потребителите все още смятат, че германската икономика ще продължи да нараства умерено през идните няколко месеца, допълва GfK. Компанията обосновава оптимизма до голяма степен с изключително силния пазар на труда и увеличаващата се заетост.
След като достигнаха шестмесечно дъно през декември 2015 г., сега очакванията за икономиката се подобряват с 1,3 пункта до 4,2 пункта. Така индексът остава в положителния диапазон над дългосрочната си средна стойност от 0 пункта. Въпреки това, в сравнение със същия период на предходната година, това представлява спад от 18 пункта.
След ръста от предния месец сега индикаторът за очакваните доходи спада през януари. Въпреки това намалението от 3,6 пункта от януари е по-ниско от очакванията на анализаторите. В момента показателят възлиза на 47,2 пункта, което е само малко по-ниско от отчетените през предходната година 47,8 пункта.
Склонността за покупки расте леко през януари. Подиндексът се повишава с 3,7 пункта до 52,7 пункта – най-високото ниво от юли 2015 г., когато индикаторът достигна 55,4 пункта.
Ескалиращата заплаха от тероризъм и засилващите се опасения, че Германия в крайна сметка може да се окаже затруднена от трайно силния приток на бежанци, могат да отслабят потребителското доверие в дългосрочна перспектива, предупреждава изследователската група.
Месечното проучване се основана на около 2 хил. интервюта с потребители


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни