Фабриките в еврозоната отчитат негативното влияние на коронавируса върху дейността им през февруари заради забавянето на доставките и резкия спад в чуждестранните поръчки, информира Bloomberg.
Епидемията, която се разпространи на европейския континент, заплашва да спре дългоочакваното постепенно възстановяване на производството. Това би могло също да тества способността на Европейската централна банка и правителствата в еврозоната да реагират с фискални стимули.
Индексът на мениджърите по поръчките PMI за сектора на промишлеността в еврозоната се е повишил до 49,2 пункта през февруари от отчетените 47,9 пункта през януари. Въпреки това показателят остава под линията от 50 пункта, която разделя свиването от разширяването.
eu
В Германия промишленият PMI също бележи повишение от 45,3 до 48 пункта. Това е най-високото ниво на индекса в най-голямата европейска икономика за последната една година. Същият измерител обаче отчита спадове във Франция ( от 51,1 на 49,8 пункта) и Италия ( от 48,9 на 48,7 пункта). От друга страна индексът на мениджърите по поръчките PMI за сектора на промишлеността в Испания отчита ръст от 48,5 до 50,4 пункта и излиза над ключовата линия.
Ръст отчита и промишленият PMI в доскорошната членка на ЕС Великобритания макар и с по-малко от очакваното. Показателят се повишава от 50 на 51,7 пункта.
Проучване на IHS Markit показа, че сроковете за доставките в еврозоната са се удължили за първи път от една година насам, главно в резултат на затварянето на фабрики в Китай. За да изпълняват поръчките, компаниите намаляват запасите с темповете, които рядко са се наблюдавали през последното десетилетие.
„Тревогата е, че свързаните с коронавируса забавяния на доставките заплашват да ограничат производството през следващите месеци“, казва Крис Уилямсън, икономист от IHS Markit. „Това би могло да удължи спада, който вече продължава повече от година“, добави той.
Тъй като разпространението на вируса не показва признаци за забавяне, управителят на Бундесбанк Йенс Вайдман заяви в петък, че болестта почти сигурно ще понижи растежа в най-голямата икономика в Европа. И все пак той коментира, че засега не е необходим отговор от страна на паричната политика.
Възобновяването на заводската дейност в Китай, може да спомогне за облекчаване на ограниченията в доставките, заявиха от IHS Markit. Производителите обаче остават уязвими, тъй като се сблъскват с дефлационен натиск от слабите продажби и силната конкуренция.
„Всяко по-нататъшно разпространение на епидемията от COVID-19 рискува повишаване на риска от намаляване на разходите както от страна на бизнеса, така и от потребителите“, казва Уилямсън.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?