При онлайн пазаруването българите посочват като най-важни фактори удобството – 92%, бързината – 88% и сигурността – 74%. Това показва проучването на Visa „Разплащания в онлайн търговията в Централна и Източна Европа 2025“, направено през март от изследователската компания RESPONSE NOW s.r.o. сред хиляда респонденти от България, Полша, Румъния, Словакия, Словения, Унгария, Хърватия и Чехия.
Потребителите все повече очакват онлайн разплащанията да бъдат толкова безпроблемни, колкото и физическите, без значение кой е търговецът или устройството, което използват. Удобството и улеснението са ключът към удовлетвореността на потребителите, констатират във Visa. Над половината от българските купувачи (57%) завършват онлайн плащането си в рамките на 30 секунди.
За почти всички (94% от анкетираните) възможността за избор на предпочитан метод на плащане е ключово, a 65% ще се откажат от покупката, ако техният метод не се предлага. 14% от европейските потребители изоставят количката си, когато се изисква ръчно да въведат данни от физическа карта.
Поне половината от анкетираните във всяка страна очакват плащането онлайн да е толкова удобно, колкото и във физически магазин – от 49% в Словакия до 64% в България. Все още близо една четвърт от българите (24%) смятат, че плащането във физически магазин е по-удобно, а едва 18% са на това мнение за онлайн търговски обект, което е най-ниският показател сред страните от Централна и Източна Европа.
Източник: Visa
преди 1 месец "За 88% от анкетираните българи бързината е най-важна" ... ако бързината беше важна щеше да плащат в кеш, защото това е най бързия начин! Аз лично ползвам карта защото съм принуден от банките, таксата да имам достъп до моите пари става все по голяма със всяка изминала година, а мутрите не са ми оставили други избор! ... трябва да се даде избор на хората и да могат да получават заплатите си в кеш! отговор Сигнализирай за неуместен коментар