В радиус от 1500 км нямаше друг дистрибутор на продуктите на Starlink, затова и компанията на Илон Мъск се спря на Neterra като официален дистрибутор за света. Това съобщи Невен Дилков, основател и управител на Neterra, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Той отбеляза, че сътрудничеството е стратегическо за телекомуникационната група, която близо 30 години осигурява свързаност за клиенти в над 76 държави.
„Качеството на терминал на Starlink преди означаваше инвестиция от 150–250 хиляди долара, за да се постигне подобно качество и капацитет. Това е революционна технология, и ние се възползваме максимално от нея“, посочи Дилков.
Той обясни, че Starlink е „изключително интересна и бързо развиваща се компания“, а партньорството с нея дава надеждност за бизнеса, който в съвременния свят разчита на работеща интернет връзка.
Интернетът като тока и водата
Дилков сравни интернет връзката с всяка друга комунална услуга, като тока и водата – „с голямата разлика, че нямаш резервни опции, тя просто трябва да работи“.
По думите му Neterra комбинира различни технологии – оптични мрежи, безжични връзки, 5G и сателитни комуникации, за да гарантира непрекъсваемост.
Дилков заяви, че Starlink предлага напълно независима връзка, което прави комбинацията от технологии на Neterra особено ценна при осигуряване на непрестанен достъп до мрежата, каквато необходимост има бизнесът.
„Когато предоставяме услуга, винаги се подготвяме – ако нещо се счупи, да има работещи алтернативи. Ние знаем, че бизнесът разчита на свързаността и не иска да се съмнява в нас“, коментира мениджърът.
Всяка минута без интернет струва скъпо
Дилков даде пример колко е важно за фирмите осигуряването на критичните си мрежови връзки. „Имаме клиент, който е онлайн магазин – шест минути спрян интернет му струва малко над 10 хил. лв.“, каза предприемачът. Той обясни, че ако бизнесът е изцяло онлайн и връзката спре за няколко часа, компанията може да излезе от пазара и да фалира.
Според него това е причината все повече фирми да избират Neterra. „Всеки бизнес трябва да държи конкурентното си предимство вътре в компанията. Интернетът не е конкурентно предимство – той е необходимост. Това е услуга, която е логично да се аутсорсне“, коментира Невен Дилков.
Какви са гаранциите за непрекъсваемост на интернета? Какви услуги предоставя Neterra? Кои са клиентите на компанията? Какви са следващите амбициозни цели на Neterra?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „В развитие“ можете да гледате тук.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа