IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Google: До 3 години половината интернет трафик ще е мобилен

Марките трябва да се настроят на тази тенденция в интернет, за да бъдат успешни, смята Гийом Бакувие, директор мобилни продажби и операции в компанията

14:00 | 27.10.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Гийом Бакувие. <em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Гийом Бакувие. Снимка: Investor.bg

Компаниите трябва да имат предвид, че потребители, които вече са онлайн, по принцип са изключително атрактивна таргет група, защото данни на анализаторите показват, че те имат значително по-високи доходи, добре образовани са и са изключително активни в търсенето на нови предложения и възможности. Това се чувства и от самия Google, защото приходите от мобилна реклама на компанията в момента са в размер на 2,5 млрд. годишно. „Между 5 и 7% от тази сума се пада на Източна Европа“, каза Бакувие пред журналисти.

Същевременно все още комуникационните канали не са толкова пренаситени с послания и потребителите са по-податливи към послания, представени в мобилни приложения и сайтове. Таргетирането също може да е много по-точно, отколкото при традиционните канали, ако се добави допълнителна информация, свързана с контекста.

„Смартфоните може да ни дават информация за намаления и промоции в магазините, до които се намираме в момента, извличайки данни за локацията ни и за предпочитанията ни, които сме заявили, ползвайки интернет през мобилното устройство“, каза Бакувие. Така например 30% от търсенето в мобилното интернет пространство е свързано с локализацията на потребителя.

Но това не е всичко. С помощта на инсталирани в смартфоните приложения устройствата се превръщат в истински помощници при пазаруването. Бакувие даде за пример иновативен подход в Корея, където пътниците в метрото може да сканират със смартфоните си баркодове на продукти, залепени на големи постери в метростанциите, а след това сътрудник на магазина ги чака пред вратата на дома им с вече приготвените покупки. Освен това все повече собственици на смартфони в САЩ сканират баркодовете на стоките, докато пазаруват в магазините, за да сравнят с помощта на приложение цените с тези на съседните търговски обекти. По този начин лесно разбират дали в близост няма по-изгодни предложения.

Държава Навлизане на смартфоните (%)
Австралия 37
Франция 27
Япония 6
Великобритания 30
САЩ 31
  Източник: www.ourmobileplanet.com

 

Последна актуализация: 16:32 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още