Евентуална слабост в Zynga ще има пряко влияние върху кандидата за фондовия пазар на Марк Зукърбърг. В края на март осем от най-често играните десет игри във Facebook са дело на Zynga. Въпреки това делът на продажбите на виртуални стоки спада. В общия оборот влизат и 28 млн. долара рекламни приходи - повече от два пъти над миналогодишната сума, след като клиенти като American Express или Mac Donald's резервираха рекламни площи.
Внимателно следен от страна на инвеститорите е броят на дневните активни потребители. Средно той е бил 65 млн., което представлява увеличение от шест процента. Месечните активни потребители са се увеличили с 24 на сто до 292 млн. Тези данни са оптимистични - спад в този показател би бил като предупредителен сигнал за непривлекателни, остарели игри.
Все повече и повече играчи са готови да платят нещо за преживяването, което получават, докато играят. По принцип всички игри на Zynga са безплатни. Но с няколко платени екстри животът на всеки един играч може значително да бъде улеснен. Броят на онези, които са си купили нещо поне веднъж, се е увеличил през първите три месеца на годината спрямо четвъртото тримесечие на 2011 г. от 2,9 до 3,5 милиона играчи. Дневно на активен потребител са били реализирани 0,055 долара - с 8% повече от миналата година.
За предпазлив оптимизъм се погрижиха т. нар. "резервации" - стойността на всички продадени от Zynga дигитални стоки и реклами. С 329 млн. долара и увеличение от 15% това е рекордна стойност. Резервациите са по-високи от продажбите, тъй като продажбите, които са включени тук, са в съответствие с отчетните изисквания по отношение на продължителността на живота на дигиталните стоки.
За цялата година сега се очакват резервации на стойност между 1,425 до 1,5 млрд. долара, леко завишаване в сравнение с края на 2011 година, заради една единствена причина - придобиването на OMGpop (създател на популярната игра за смартфони „Draw something“) за 180 млн. долара, както признава в разговора си с анализаторите главният изпълнителен директор на Zynga Марк Пинкъс.
Дразнещ за някои анализатори е фактът, че докато през първото тримесечие са били пуснати шест нови игри, включително и четири за смартфони, нетните продажби и рекламните приходи спрямо предходното тримесечие (последните три месеца за 2011 г.) са нараснали само с по-малко от три процента.
Проблем, но същевременно и възможност: най-голям ръст идва и ще идва от сектора на смартфоните. Броят на ежедневните активни потребители със смартфони според Пинкъс е скочил на годишна база от 12 на 20 млн. Тук обаче рекламодателите все още плащат значително по-малко за реклама, отколкото на монитора на компютъра. Феномен, който преди това бе отчетен и от Google, Yahoo и Facebook.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
преди 13 години Малките балончета покрай ЛицеКнигата почнаха да спихват.. да видим големия .. отговор Сигнализирай за неуместен коментар