Ръст в продажбите на битови климатици в България отчита LG Electronics. „Високите температури през пролетта и лятото на тази година са спомогнали за повишеното търсене на битова климатизация. За периода продажбите са се увеличили с около 15% спрямо миналата година и съставляват приблизително 60% от целогодишните продажби“, коментира Петър Митев, мениджър Продажби за климатична техника за България и Македония, цитиран в прессъобщение на компанията.
Най-широко търсене се наблюдава при моделите с мощност 12К BTU, които се предлагат на цена от 999 лева нагоре, и климатиците 9K BTU - в ценовия клас около 899 лева. Популярността на уредите от първата категория произтича от способността им да климатизират 25-30 кв.м жилищна площ, като намаляват драстично разходите на домакинствата за електроенергия. С подобряване характеристиките на по-малко мощните системи 9К BTU, се наблюдава ръст и в тяхното търсене.
През последните няколко години на пазара на климатици в България се наблюдава преориентация на потребителя към по-ефективни и енергоспестяващи високотехнологични климатични системи от инверторен тип. Основното им предимство е повишеното ниво на топлоотдаване при минимален разход на електроенергия Клас А+ и АА, както и способността им да работят ефективно дори при много ниски температури.
Потребителският интерес се дължи на тенденцията почти 90% от закупените климатични системи да се използват предимно за отопление през преходните и зимните месеци. Заедно с това, по данни на LG, в последните години се наблюдава повишен интерес от страна на потребителите към екологичните характеристики на климатиците, което също дава предимство на инвенторните устройства.
През 2012 г. LG преориентира изцяло предлагането си към битова и промишлена климатизация от инверторен тип. Това не доведе до спад в продажбите на климатици, което е знак за наличието на нова пазарна тенденция - повишено търсене на инвенторен тип климатици и намалено потребление на конвенционални модели. LG прогнозира, че поради засиления интерес към инвенторния тип климатични системи традиционните устройства ще изчезнат от пазара.
Продажбите на мултисплит системи Multi F /DX на LG също бележат ръст. Той се дължи на тяхната висока ефективност, ниските експлоатационни разходи и осигуряването на екологичен комфорт през цялата година. Това превръща този модел климатична техника в подходящо решение за новопостроени жилища и еднофамилни комплекси.
През летния сезон най-активни са клиенти, които вземат спонтанни решения поради температурните амплитуди, и тези, които извършват планови ремонти и реконструкции на жилищата си, показват още данни на компанията. Реализираните продажби са основно в секцията битова климатизация. Силният период за промишлената климатизация обикновено започва през есента и пролетта, извън туристическия сезон.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил