IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Инвеститорите оцениха скока на Facebook към мобилните телефони

През третото тримесечие приходите от мобилна реклама на социалната мрежа са допринесли с 14 на сто към общите приходи от реклама

09:29 | 24.10.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Инвеститорите оцениха скока на Facebook към мобилните телефони

Навлизането на Facebook на мобилния рекламен бизнес бе бавно, но усилията сега се изплащат постепенно. Във вторник социалната мрежа, чиито инвеститори налагат все по-силен натиск и искат да видят силен растеж, обяви отново тримесечна загуба. Но интернет компанията обяви също, че в областта на мобилната реклама е постигнала приходи от 153 милиона долара. Преди седем месеца това подразделение дори не съществуваше, пише Wall Street Journal.

Навлизането в бизнеса за мобилна реклама допринесе за това продажбите от юли до септември да скочат с 32% до 1,26 млрд. долара и с това да превишат очакванията на фондовия пазар. В следборсовата търговия цената на акциите скочи с почти 13% до около 22 долара.

В телефонен разговор с анализатори главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг защити потенциала на Facebook в областта на мобилния бизнес. "Мисля, че шансовете ни при мобилните телефони са най-неразбраният аспект на Facebook", каза той. В крайна сметка концернът щял да печели все повече пари от мобилните потребители, допълни той.

Току-що представените тримесечни резултати позволиха първия реален поглед към това как социалната мрежа ще се опита да спечели битката за мобилните телефони. Още през март компанията започна да натрапва на своите 604 млн. мобилни потребители обяви. За тази цел тя използваше така наречените "спонсорирани обяви", при които склонен да си плати рекламодател може да пусне реклами на началната мобилна страница на Facebook.

През летните месеци Facebook увеличи темпото и въведе нови продукти, като рекламна услуга за мобилно приложение. През септември концернът започна първите тестове с нова рекламна мрежа за мобилни телефони, чрез която реклама във Facebook може да бъде вградена и в други приложения. През третото тримесечие приходите от мобилна реклама са допринесли с 14 на сто към общите приходи от реклама на компанията. Експертите реагираха с изненада: "Това е около два и половина пъти повече от онова, което очаквахме", пише Арвинд Батиа, анализатор в Sterne Agee & Leach.

Рекламните продажби на регулярната страница на Facebook от друга страна падат с 5 процента, защото повече рекламодатели навлизат в бизнеса с мобилни телефони. "Ние се фокусирахме върху повече реклами в потоците със съобщения - това е един от най-големите ни приоритети", каза Шерил Сандберг, главен оперативен директор на Facebook.

Неистовото разпространение на смартфони създава много нови възможности за интернет компаниите. За Facebook & Co. това обаче също така е и сложно предизвикателство. Много интернет гиганти не успяват да правят с мобилните реклами толкова пари, колкото чрез редовния си бизнес в интернет. Малките екрани на мобилните телефони изискват по-голяма сръчност за това къде и как да се поставят рекламите. Междувременно рекламодателите започват постепенно да дават повече пари за смартфон реклама, защото те все още се опитват да разберат как най-добре могат целенасочено да рекламират на мобилни устройства.

Последна актуализация: 08:39 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още