Навлизането на Facebook на мобилния рекламен бизнес бе бавно, но усилията сега се изплащат постепенно. Във вторник социалната мрежа, чиито инвеститори налагат все по-силен натиск и искат да видят силен растеж, обяви отново тримесечна загуба. Но интернет компанията обяви също, че в областта на мобилната реклама е постигнала приходи от 153 милиона долара. Преди седем месеца това подразделение дори не съществуваше, пише Wall Street Journal.
Навлизането в бизнеса за мобилна реклама допринесе за това продажбите от юли до септември да скочат с 32% до 1,26 млрд. долара и с това да превишат очакванията на фондовия пазар. В следборсовата търговия цената на акциите скочи с почти 13% до около 22 долара.
В телефонен разговор с анализатори главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг защити потенциала на Facebook в областта на мобилния бизнес. "Мисля, че шансовете ни при мобилните телефони са най-неразбраният аспект на Facebook", каза той. В крайна сметка концернът щял да печели все повече пари от мобилните потребители, допълни той.
Току-що представените тримесечни резултати позволиха първия реален поглед към това как социалната мрежа ще се опита да спечели битката за мобилните телефони. Още през март компанията започна да натрапва на своите 604 млн. мобилни потребители обяви. За тази цел тя използваше така наречените "спонсорирани обяви", при които склонен да си плати рекламодател може да пусне реклами на началната мобилна страница на Facebook.
През летните месеци Facebook увеличи темпото и въведе нови продукти, като рекламна услуга за мобилно приложение. През септември концернът започна първите тестове с нова рекламна мрежа за мобилни телефони, чрез която реклама във Facebook може да бъде вградена и в други приложения. През третото тримесечие приходите от мобилна реклама са допринесли с 14 на сто към общите приходи от реклама на компанията. Експертите реагираха с изненада: "Това е около два и половина пъти повече от онова, което очаквахме", пише Арвинд Батиа, анализатор в Sterne Agee & Leach.
Рекламните продажби на регулярната страница на Facebook от друга страна падат с 5 процента, защото повече рекламодатели навлизат в бизнеса с мобилни телефони. "Ние се фокусирахме върху повече реклами в потоците със съобщения - това е един от най-големите ни приоритети", каза Шерил Сандберг, главен оперативен директор на Facebook.
Неистовото разпространение на смартфони създава много нови възможности за интернет компаниите. За Facebook & Co. това обаче също така е и сложно предизвикателство. Много интернет гиганти не успяват да правят с мобилните реклами толкова пари, колкото чрез редовния си бизнес в интернет. Малките екрани на мобилните телефони изискват по-голяма сръчност за това къде и как да се поставят рекламите. Междувременно рекламодателите започват постепенно да дават повече пари за смартфон реклама, защото те все още се опитват да разберат как най-добре могат целенасочено да рекламират на мобилни устройства.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ