Под натиска на спадащи приходи от реклама на британския пазар на вестници се стига до най-радикалната промяна от години насам. Две конкуриращи се издателства приютяват своите регионални издания в нова издателска къща, под чийто покрив ще се издават общо над 100 печатни заглавия и 60 уебсайтове, предава Ройтерс.
Те достигат седмично до шест милиона читатели и седем милиона онлайн потребители. В основаването на концерна Local World участват издателство Daily Mail and General Trust plc, което издава The Daily Mail и ще получи за своите регионални вестници около 65,2 млн. евро (52,50 млн. лири). Yattendon Group ще донесе в издателския гигант 36 заглавия, стана ясно в сряда вечер.
Трети на борда се качва конкурентът Trinity Mirror, който срещу 17,4 милиона евро (14 милиона паунда) си осигурява 20-процентов дял в Local World. Trinity си запазва изданията за себе си. Издателството Daily Mail получава 39%, Yattendon Group - 21 на сто от Local World, в който в бъдеще тонът ще задава опитният при преструктурирането на вестникарския бизнес мениджър Дейвид Монтгомъри.
Намаляващите приходи от реклама представляват проблем не само за британската преса. Съвсем наскоро германският всекидневник Frankfurter Rundschau подаде заявление за банкрут, а от днес се засилиха спекулациите за закриване на немскоезичното издание на Financial Times, което се издава от Gruner + Jahr.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп