Съветът за електронни медии (СЕМ) е сезирал Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и Националния съвет за саморегулация (НСС) във връзка с рекламата на имитиращия продукт „Булка“. Това заяви пред Investor.bg председателят на регулатора Георги Лозанов, от който потърсихме коментар във връзка с позицията на СЕМ относно рекламата на изделието, която през последните седмици породи редица дискусии в общественото пространство.
Причината за коментарите е, че рекламата на имитиращия продукт „Булка“, който е направен главно от растителни мазнини, представя изделието, като „деликатес“. В контекста на значението на думата „деликатес“, което би трябвало да бъде асоциирано с продукти от най-високо качество, от СЕМ откриват некоректност и опит за подвеждане на обществеността.
Припомняме, че според наредбата за производство на млечни продукти подобен артикул, като „Булка“, не може бъде окачествен дори като млечен, а като млечноподобен. В тази връзка „лъжовната“ асоциация с „деликатес“, която е и основен акцент на рекламата, стана повод още преди седмици медийният регулатор да фокусира вниманието си върху нея.
Рекламата трябва да мине през щателна проверка от антимонополния орган, както и от НСС, които да преценят, дали излъчването й трябва да бъде спряно и какви санкции да бъдат въведени, смята председателят на СЕМ.
„Мисля, че КЗК ще бъде изправена пред сериозно затруднение, за да прецени дали въпросната реклама е наистина заблуждаваща. Същевременно Националния съвет за саморегулация също трябва да се произнесе и е в правото си да спре рекламата, ако сметне, че в нея има някаква форма на неетичност, некоректност или опит за заблуда на потребителите. СЕМ единствено има право да санкционира оператора, който я разпростанява“, обясни Лозанов.
Припомняме, че преди броени дни Investor.bg съобщи, че представители на Асоциацията на млекопреработвателите в България също обмислят да сезират КЗК във връзка със същата реклама.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
преди 12 години "Явно е насочена към ниско-интелигентния ешалон на БГ обществото" Съгласен, за жалост това е болшинството от българското общество. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Е те това е професия, сине, викам му аз на моя малкия. Да вземеш да станеш един член на СЕМ. Без заплата няма да останеш никога. Вечно ще има нещо я в предаванията, я в рекламите, което да не е баш точно както трябва. И добре, че е тая Евролейска комисия за защита на потребителите, че то иначе тия мръсни частници ще ни изтровят. Как са живели едно време хората, когато ги е нямало всички тия регулаторни органи умът ми не го побира. Ама ти гледай и се учи. С производство не ти трябва да се занимаваш. Нали знаеш какво е рекъл едно време трънчанина :"Я търсим работа да намирам маану.". Това е истината. Баламите нека бачкат - то си е техен проблем. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Да не говорим, че тази реклама е най-простото и жалко нещо в БГ ефира напоследък. Явно е насочена към ниско-интелигентния ешалон на БГ обществото, но се чудя дали няма и етични норми на които не отговаря тази реклама?За филмите има рейтинги, за рекламите не... отговор Сигнализирай за неуместен коментар