През последното десетилетие интернет измести печатните медии, превръщайки се във втория най-важен канал за реклама след телевизията, пише Statista. Възходът на дигиталната реклама се отразява и в годишната класация на най-големите медийни компании в света, изготвена от Zenith Optimedia.
Петте дигитални компании в топ 30 на класацията са Google, Facebook, Baidu, Yahoo и Microsoft. Те представляват 65% от глобалния онлайн рекламен пазар, като в момента формират и над една трета от всички приходи, генерирани от най-големите 30 собственици на медии в света. Класацията включва всички приходи от бизнес, който подкрепя рекламирането, включително нерекламни приходи, например разпространение.
Както показва графиката, Google задминава всяка друга компания в света от гледна точка на медийни приходи, и то с много. Компанията генерира десетки милиарди долари всяка година от продажбата на реклама в популярните си онлайн услуги, най-вече в търсачката си Google Search.
На второ място в класацията, с приходи над два пъти по-малки от тези на Google, е Walt Disney, а на трето - американската мултимедийна компания Comcast. Следващата дигитална компания в ранглистата след Google е едва на пето място - Facebook. Приходите ѝ обаче са над 5 пъти по-малки от тези на лидера - едва 11,5 млрд. долара.
Още графики можете да разгледате тук



Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
преди 9 години Въпросът за съхранението и контрола на личните данни и неприкосновеността на частна кореспонденция не се повдига за пръв път от Гугъл или във връзка с Гугъл . Въпросът е бил дискутиран в продължение на векове, не само от философи и правни теоретици, но и масово в публичните политически речи,декларации и публични форуми. В цялост въпросът е разновидност на въпроса за човешкия индивид и неговата защита, в този смисъл въпросът за защитата на човешката нематериална собственост ,каквито безспорно представляват и записите на мислите и идеите на един индивид, е била осъждана от историята, като неправомерна и престъпна интервенция срещу човешкия суверенитет. Израз на това разбиране в прогресиращите правни системи днес е забраната за използване на лични данни и кореспонденция дори в наказателен процес ( бел. Същността на спора между ФБР и Apple ). За щастие човешкият род рядко е признавал дори правото на държавата на неправомерен достъп до личните данни и с цената на огромни жертви е успявал д отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Въпросът за съхранението и контрола на личните данни и неприкосновеността на частна кореспонденция не се повдига за пръв път от Гугъл или във връзка с Гугъл . Въпросът е бил дискутиран в продължение на векове, не само от философи и правни теоретици, но и масово в публичните политически речи,декларации и публични форуми. В цялост въпросът е разновидност на въпроса за човешкия индивид и неговата защита, в този смисъл въпросът за защитата на човешката нематериална собственост ,каквито безспорно представляват и записите на мислите и идеите на един индивид, е била осъждана от историята, като неправомерна и престъпна интервенция срещу човешкия суверенитет. Израз на това разбиране в прогресиращите правни системи днес е забраната за използване на лични данни и кореспонденция дори в наказателен процес ( бел. Същността на спора между ФБР и Apple ). За щастие човешкият род рядко е признавал дори правото на държавата на неправомерен достъп до личните данни и с цената на огромни жертви е успявал д отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Алфабет превърна търговията с лични данни на своите потребители в официален бизнес. Погрешно е да се твърди, че реализораните приходо са само от платформата за търсене, тъй като услугите на Гугъл функционират заедно. Примерно, търсената информация в Гугъл search или в джимейл се използва в Гугъл Адсенс при насочването на рекламата, която ще се визуализира за потребителя при посещение в сайтове, собственост на Аддсенс партньорите на Гугъл. Друг случай, ако потребителят ползва андроид всяко действие, което извършва се записва от Гугъл отново с цел рекламно насочване. И най- допотопните и мракобесни режими в миналото и поне официално защитаваха личните данни и неприкосновеността на кореспонденцията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар