4% ръст на броя на обявите, 16% ръст на новите потребители и 10% повече продавачи има OLX за 2018 г. спрямо 2017 г. Това разкри изпълнителният директор на OLX България Камен Янкулов на събитие за представяне на годишните резултати на компанията.
Броят на обявите е скочил от 4,09 млн. до 4,25 млн. през миналата година, докато продавачите са се увеличили от 1,8 до 2 млн. души. Общият брой потребители са достигнали 353 386 от 205 536 година по-рано.
При купувачите ръстът е 4%, допълни Янкулов. Въпреки това компанията не разкри данни за финансовото си представяне.
За Investor.bg Янкулов сподели, че компанията не очаква сериозен ръст на общия брой потребители в рамките на тази година, а по-скоро да нарасне броят на потребителите, които продават в рамките на платформата. Всичко това той отдава на фактори като наличието на Marketplace във Facebook и факта, че хората свикват да предлагат стоки по този начин.
68% от потребителите в OLX пазаруват в платформата всеки месец, сочи онлайн проучване на фирмата, което показва още, че 30% от потребителите правят покупки веднъж седмично. По-любопитното е, че 45 на сто са похарчили по над 500 лева за онлайн покупки през 2018 г. Почти 20 на сто пък са онези, които са похарчили по над 1000 лева за онлайн търговия.
65% са похарчили поне два пъти повече за онлайн покупки миналата година, допълва проучването.
Като най-силен се очертава сегментът с модните стоки. 54% от потребителите пазаруват модни артикули онлайн, а на второ и трето място се нареждат съответно спортните стоки и такива за бебето и детето.
75% от хората продават онлайн, като най-голяма част от тях предлагат дрехи (41%), спортни стоки (10%), бебешки и детски продукти (6%), електроника (5%).
В съответствие със световните тенденции и OLX наблюдава миграция на потребителите от декстопи към мобилни устройства. С 16 на сто е спаднал броят на новите обяви, публикувани през настолни компютри. За сметка на това тези през мобилното приложение и през мобилната версия на сайта са скочили съответно със 17 и 20%. При декстопа се наблюдава 6% спад на броя нови потребители за 2018 г., докато броят на тези, регистрирали се през приложението е нараснал с 9%, а през мобилната версия на сайта – с 12%.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
преди 6 години много хора се сетиха да започват да продават, но е малко късно.... при спадащи цени, всички заемат изчаквателна позиция отговор Сигнализирай за неуместен коментар