Коронавирусната пандемия е ускорила насочването към онлайн поръчки на храна за вкъщи през приложения с две до три години, твърди главният изпълнителен директор на една от компаниите в сектора – Deliveroo, пише CNBC.
„Първоначалният ни анализ предполага, че Covid-19 е ускорил приемането на тези услуги от потребители с около две до три години“, коментира Уил Шу от Deliveroo по време на технологичната конференция Web Summit.
„Станахме свидетели на това невероятно увеличение на броя на новите клиенти, които се присъединяват към платформата. Освен това видяхме, че вече наличните ни клиенти също искат да поръчват по-често, че поръчват за цялото семейство по-често, видяхме увеличение на средния размер на потребителската кошница и поръчките на по-голямо разнообразие от продукти“, допълва той.
Deliveroo, която е базирана в Лондон, от няколко години генерира загуба, но бизнесът ѝ успя да се разрасне по време на пандемията, обяснява Шу. По думите му в последните шест месеца тя е станала печеливша на оперативно ниво.
Шу твърди, че разширяването на доставките на хранителни продукти е било „основната иновация“ на фирмата по време на пандемията. В момента тази част от бизнеса носи около 10% от приходите на Deliveroo във Великобритания. Функцията позволява на потребителите да си поръчват продукти от супермаркети като Waitrose, Co-op, Aldi, Carrefour и Casino.
Deliveroo планира през следващата година да инвестира агресивно в разширяването на глобалната си мрежа от "тъмни кухни". Това обичайно са контейнери за доставки или разпределителни центрове в индустриални зони, които дават на ресторантите възможност да продават храната си в райони, където нямат физическо присъствие. В момента Deliveroo има такива обекти по целия свят.
„Залагам, че това ще е бъдещето на доставките на храна“, твърди Шу, визирайки въпросните кухни.
Основана през 2013 г. от Шу и Грег Орловски, Deliveroo използва мрежа от 80 хил. работещи на свободна практика куриери, които доставят храна от над 100 хил. ресторанта до домовете и офисите на клиентите.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 4 години Скептичен съм, че този ръст ще продължи и след края на пандемията. Първо, доставката по домовете струва пари, понякога повече отколкото е цената на самата храна. И второ, хората не биха се отказали изобщо да излизат от вкъщи. Това е нездравословно, така човек може да изкрейзи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ти като си го гледал, що не ти личи.. хахахаха. апропо, създателя на този филм каза след избирането на тръмп, че не е вярвал колко бързо се е изпълнила прогнозата му отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "пандемията" като крачка към идиокрацията ...троловете първо да изгледат филма "Idiocracy" отговор Сигнализирай за неуместен коментар