Повече от 1,5 млрд. души гледат YouTube Shorts всеки месец, обяви Google, подсказвайки, че услугата за кратки видеа е достигнала мащаб, сравним с този на конкурента TikTok, след като беше пусната преди по-малко от две години, пише Wall Street Journal.
Данните хвърлят светлина върху ожесточената битка за влияние върху формата за кратки видеа, който в момента централен за начина, по който хората използват социалните мрежи.
YouTube е важен стълб в бизнеса на Google. Платформата генерира повече от 28 млрд. долара рекламни приходи миналата година, но в последните години се сблъсква със заплахата на TikTok и други услуги като Instagram Reels на Meta Platforms.
Тези конкурентни платформи се доказаха като популярни сред рекламодателите, които искат да достигнат до по-младата аудитория. Рекламните приходи на YouTube нараснаха с 14% през първото тримесечие в сравнение със същия период на миналата година, което се оказа под очакванията на Wall Street и представлява спад в сравнение с четвъртото тримесечие на миналата година.
Google не обявяваше отделно приходите на YouTube до 2020 г., а инвеститорите редовно притискаха компанията да дава повече информация за представянето си.
YouTube Shorts беше пусната първо в Индия в края на 2020 г., а година по-късно стана налична и в САЩ. Представители на YouTube представиха продукта на създатели на съдържание, като част от мултиплатформения подход, който включва по-дълги видеа, както и по-нови предложения като стрийминг на живо. Shorts включва видеа с дължина до 60 секунди.
Въпреки че няма директно сравними данни, които да са публично оповестени, новата информация за гледанията на YouTube означава, че тя има сходна аудитория с тази на TikTok и китайската ѝ версия Douyin, сочат най-скорошните разчети.
През септември TikTok каза, че приложението ѝ привлича над 1 млрд. месечно активни потребители. Оценките на трети страни говорят за близо 1,6 млрд. души към края на март. През 2020 г. ByteDance пък каза, че Douyin е достигнала над 600 млн. дневно активни потребители.
Meta, компанията майка на Facebook и Instagram, не казва колко месечно активни потребители гледат Reels. Instagram премина границата от 2 млрд. месечно активни потребители миналата година, писа CNBC.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят