Редица статии в последно време обсъждат загрижеността на Холивуд за скорошната вълна от сделки на Netflix за милиарди долари със звезди като Шонда Раймс, Раян Мърфи и семейство Обама за създаването на съдържание за видео стрийминг услугата. За разлика от динамиката на Netflix, традиционната филмова индустрия е възпрепятствана от бизнес модел, който е силно зависим от филмовите поредици и нови версии на популярни ленти отпреди няколко десетилетия, и където успехът зависи също от случайни и неизвестни фактори, пише в свой анализ Forbes.
Простата истина е, че в момента, благодарение на няколко глобални хита и на постоянния поток от приходи от своите 125 млн. абонати, Netflix може да си позволи да поема рискове и да продуцира всеки проект, който пожелае, както и да наема талантите, които са ѝ нужни, за да постигне успех.
Стойността на компанията възлиза на 164 млрд. долара и е нараснала с над 70% от януари насам, благодарение на което тя изпреварва Disney като най-високо оценената медийна компания в света. Disney е на стойност 152 млрд. долара. Между тях има няколко ключови разлики. Netflix има под 5000 служители, Disney – близо 200 хил., и същевременно изглежда е открила тайната на постоянния успех на по-голямата част от продукциите си.
Успехът не е с ясна рецепта за холивудските и традиционните продуценти. Миксът между тема, стил, сюжет, звезди, режисьори и други фактори е анализиран от десетилетия и изглежда никой не е съвсем наясно кой е най-правилният ход. През десетилетията прогнозирането на успеха неслучайно е сравнявано с алхимия.
Ето защо Netflix реши да опита да прави анализи. Потребителите на платформата не просто дават на компанията пари, но и нещо много по-важно – огромни обеми от подробна информация за техните вкусове, навици и интереси. Netflix използва тези данни, за да създава алгоритми за препоръки, на които потребителите се доверяват, защото често са прави. Но компанията използва и прогнозиране на търсенето.
Когато Netflix сключи сделка с Шонда Раймс, Раян Мърфи или семейство Обама, тя не прави това от чисто вдъхновение, шесто чувство или интуиция, а благодарение на модел за анализ на данни, който ѝ казва, че определена комбинация от талант, приятен сценарий и други фактори, на които тя може да повлияе, ѝ дават много по-голям шанс за успех.
Тя знае не просто това, но има и много добра идея кои от нейните абонати ще гледат въпросния сериал. За разлика от това традиционната индустрия обикновено разчита на данни, агрегирани от различни платформи и базирани на много по-основна социологическа и демографска информация.
Индустрията за съдържание е изложена на същите фактори като други сектори: успехът в момента зависи от бизнес моделите, които могат да генерират много подробно данни, а в светлината на GDPR трябва да опазват личните данни. Същевременно те трябва да подхранват сложни модели за данните, алгоритми за подходящо машинно самообучение и т.н.
Най-новите сериали на Netflix не са създадени, защото продуцентът е имал божествено вдъхновение, а защото моделът на данните е казал, че нещо ще проработи. В този смисъл Netflix е аналитичен модел от XXI век, докато Холивуд все още живее в XX век. Вследствие на това е и непрекъснатият успех и растеж на Netflix – компания, която разбира силата на анализите, данните, алгоритмите и машинното обучение.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски