През 2013 г. Netflix разтърси телевизионния пазар, като пусна 13 епизода на „Къща от карти“ накуп – ход, който помогна за популяризирането на видео стрийминга и подхрани културата на т.нар. binge watching (гледане на много епизоди един след друг – бел. ред.).
Но Apple, Walt Disney и AT&T до голяма степен застават на пътя ѝ, подготвяйки се да привлекат онлайн аудиторията, която хареса Netflix, пише в свой анализ Ройтерс.
Директори на задаващата се HBO Max на AT&T планират да пускат по един епизод седмично от оригиналните сериали, разкри Робърт Грийнблат, председател на Warnermedia Entertainment. Това копира подхода на традиционната телевизия.
"Харесваме идеята, че хората ще гледат всяка седмица и ще очакват следващия епизод, ще говорят за него“, коментира Грийнблат.
Създаването на еуфория около новите серии ще бъде ключово през следващите седмици и месеци, тъй като няколко компании ще се опитат да привлекат потребителите и да ги мотивират да продължат да плащат месечна такса в дългосрочен план.
HBO Max може да направи някои изключения, твърди източник, запознат със стратегията на компанията, като пусне няколко епизода едновременно, за да предизвика първоначален интерес.
Междувременно Apple ще пусне своята абонаментна стрийминг услуга Apple TV+ този петък. За сериалите „The Morning Show” и „See”, както и за повечето свои продукции, компанията ще пуска първоначално по три епизода заедно, последвани от по един на седмица.
Насочената към семейства Disney+ ще пуска седмично епизоди на новите си сериали. Нейната услуга ще се появи на 12 ноември.
За някои зрители това да чакат цяла седмица за епизод е остарял подход, коментира анализаторът на Parks Associates Брет Сапингтън.
"За някои потребители това може да е вбесяващо“, посочва той. „Днес очакванията са различни“.
Въпреки че тенденцията за гледане на няколко епизода седмично започна преди всичко от младите потребители, днес тази практика се наблюдава при всички възрастови групи, допълва анализаторът.
Tова важи за целия свят. Проучвания на Ampere Analysis показват, че 69% от хората в САЩ твърдят, че редовно гледат по няколко епизода на един сериал един след друг. Делът във Великобритания е 66%, във Франция – 65%, а в Германия – 46%.
Различните стратегии за пускане на епизодите могат да създадат хитове, сочат данни на Parrot Analytics, която измерва глобалното търсене на сериали. Компанията е открила, че интересът към подобно гледане накуп е голямо при дебюта на сериалите, а след това се успокоява. При сериалите, при които епизодите се пускат седмично, интересът се изгражда с времето.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата
преди 6 години Според мен също стратегията епзиод на седмица е остаряла за съвременното общество което иска всичко сега на момента, веднага! Дори и проучването на Ampere Analysis показва, че 69% от хората в САЩ твърдят, че редовно гледат по няколко епизода на един сериал един след друг. Трябва сериалът да е някакъв супер шедьовър с изключително завладяващ сюжет и страхотно заснемане, че да чакаш епизод за епизод...такива сега ПОЧТИ няма... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години "Харесваме идеята, че хората ще гледам всяка седмица и ще очакват следващия епизод, ще говорят за него(преводът тук ви е малко странен)Това може да го каже само човек, който не гледа сериали. Ясно е, че така ще се държиш абониран за по-дълго време, но го има и другия момент - абонираш се, когато излезе целият сезон. Именно за това хората харесват нетфликс - всичко излиза накуп и може да го гледаш, когато ти избереш и по колкото искаш. За мен подобни изказвания, само доказват, колко некомпетентен е човекът на тази позиция и тия, които му правят анализите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар