Почти година, откакто глобалният недостиг на полупроводници започна да помрачава производството в редица индустрии, проблемите за много клиенти се увеличават заради месеците, които те прекарват в чакане на вече поръчаните компоненти, пише Wall Street Journal.
Още през май Мануел Шьонфелд поръчва трансмисионни чипове за устройствата за мониторинг при комуналните услуги, произведени от базираната в Ню Йорк фирма PowerX. Той е информиран от доставчика, че чиповете ще пристигнат до лятото, след това есента, след това зимата и сега той очаква да ги получи към май 2022 г.
Глобалният недостиг на полупроводници се задълбочава, като времето между поръчката и доставка на чипове продължава да расте. В същото време търсенето не се забавя според очакванията.
Логистичните проблеми, свързани с коронавируса, все още тежат върху индустрията. Както купувачите, така и продавачите са объркани от ситуацията. Според Йън Уокър, директор в компанията за електронни компоненти Princeps Electronics Ltd., някои купувачи трябва да чакат доставката на това, което а поръчали, до 2024 г.
Полупроводниковата индустрия на стойност 464 милиарда долара не успя да поддържа производственото темпо, което доведе до загубени приходи навсякъде по света. Щетите се разпространиха извън първоначално засегнатите компании - като автомобилните производители и тези за домакински уреди - към производителите на други продукти, включително на медицински уреди. Индустрията на смартфоните се очаква да нарасне само с 6% през тази година поради проблемите с чипове, според изчисления на Counterpoint Research.
Производителите на чипове казват, че проблемите с доставките в крайна сметка изяждат от приходите им. „Повярвайте ми, щяхме да доставяме много повече, ако не бяхме ограничени от доставките на други компоненти в индустрията“, споделя миналата седмица главният изпълнителен директор на Intel Corp. Пат Гелсингър. Той посочи, че очаква недостигът да продължи до 2023 г.
чипове
Времето за изчакване за доставките на чипове продължи да се изкачва над нормалния праг от 9-12 седмици. През лятото чакането се удължи средно до 19 седмици, според Susquehanna Financial Group. Но от октомври този период нарасна до 22 седмици. Времето, което отнема на доставка на чипове за управление на захранването нараства до 25 седмици, докато това при компонентите за автомобилната индустрия вече достига 38 седмици.
Скот Рен, старши стратег в Wells Fargo Investment Institute, споделя, че преди шест е допускал недостигът на чипове ще започне да започне да намалява по това време. Но сега той смята, че проблемът ще се задържи до 2023 г.
Глобалните ограничения при доставките са довели до прекъсвания в производството и закъснения при реализиране на поръчките.
Снабдяването с чипове се превърна почти в лотария, което води до голям превес на поръчките спрямо предлагането, което създава по-голямо напрежение при доставките, изтъкват индустриални експерти.
Натрупването на запаси може също да доведе до усещане за завишено търсене, предупредиха анализатори, което поражда опасения, че увеличаването на предлагането в цялата индустрия може да доведе до пренасищане с чипове. Големи производители на чипове като Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC), Samsung Electronics Co. и Intel обявиха амбициозни инвестиции за увеличаване на производството, но такива съоръжения струват милиарди долари, а изграждането им отнема години.
Автомобилната индустрия, засегната най-силно от недостига на чипове, е най-големият привърженик на идеята за увеличаване на капацитета. TSMC увеличи производството на автомобилни чипове с 60% през тази година, но автомобилните компании все още изпитват затруднения при наваксването на производството.
В сряда General Motors Co. и Ford Motor Co. отчетоха рязък спад на печалбата за третото тримесечие, тъй като недостигът на чипове сви тяхното производство. И двете компании заявиха, че допускат постепенното облекчаване на ситуацията с полупроводниците през следващата година.
Дори компании, за които се смята, че имат добре контролирани вериги на доставка, като Apple Inc. и Tesla Inc., изтъкват предизвикателствата при задоволяването на търсенето на клиентите, тъй като липсата на критични компоненти помрачава производството и пречи на растежа на приходите


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат