- Какво търси българската аудитория? По-различни интереси ли има от публиката в Западна Европа и САЩ?
Не мисля. Светът отдавна е глобално място. Силните заглавия и продукти работят добре навсякъде. Нашият зрител се интересува и знае за премиерните заглавия в САЩ и иска да ги види веднага. Каналите на FIC се програмират тук, за да можем да избираме в зависимост от предпочитанията на нашата аудитория.
- Има ли тенденция на отлив на зрители през последните години, особено сред по-младата аудитория, която като че ли предпочита да излиза навън или да комуникира и да се забавлява онлайн?
Не и при нас. Младата аудитория харесва Fox Life, а Nat Geo e дори прецедент - тук каналът е по-млад, отколкото където и да било другаде в Европа или САЩ. Наясно сме обаче, че почти 40% от зрителите са online докато гледат телевизия. Това е тенденцията. Ние я следваме и ще предложим нови проекти, които адекватно да отговорят на променящото се потребление на телевизионното съдържание.
- Някои експерти твърдят, че през последните години телевизионният пазар у нас се пренасити. Какво е вашето мнение?
Зави си с какво се е пренаситил. Аз мисля, че на нашия пазар все още има място за добър продукт и това скоро няма да се промени. Има доста неуспешни опити, които създават илюзия за пренасищане.
В подкрепа на тази теза е и реакцията на българските кабелни и сателитни оператори, които изразиха готовност да разпространяват FOX основно заради неговото качествено съдържание. С FOX каналите на FIC в България вече са 8, а скоро всички те ще имат и HD версии. Освен документалните на канали и FOX е достъпен в HD формат.
- Вашите нишови канали срещат сериозна конкуренция в лицето на канали на bTV Media Group, като например bTV Cinema, bTV Comedy и bTV Lady, които са пряка конкуренция на FOX Life, FOX Crime и 24Kitchen. Кой според вас надделява в тази надпревара? Какви са пазарните ви дялове по канали?
Честно казано, изброените канали са доста далеч жанрово от нас и не мисля, че има място за сравнение, включително и от гледна точка на аудиторията. Като група FIC задържа стабилен дял от над 5% в най-масовата аудитория мъже и жени 18-49, а в таргетираната от нас 15-34 често надхвърляме 9% SHR. Тази година FOX Life и Nat Geo се подредиха на челните места в няколко зрителски класации за най-предпочитан телевизионен бранд, като изпревариха национални ефирни политематични канали.
- Как преценявате рекламния пазар през последната година? Отчитате ли спад и в каква степен, или напротив? Какви са очакванията ви за развитието в близък и средносрочен план?
Рекламният пазар, за щастие, се стабилизира около настоящите нива. FIC България отчита ръст спрямо миналата година. Очакванията ни са пазарът да няма спад в краткосрочен план или ако има, той да е в минимални граници. В средносрочен план - след 2013 г., предвиждаме плавен ръст.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците