Строителството на магистрала "Струма" на този етап продължава без забавяне. Днес в Министерство на регионалното беше подписан договор за изграждането на Лот 2 на магистралата. Изпълнител на проекта е Консорциум "Струма - ЛОТ 2", в който участват италианската "Импреза”, „ГБС Инфраструктурно строителство” и „Пътстрой – 92”.
Договорът за изпълнение на проекта беше подписан от изпълнителния директор на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров и представител на фирмата изпълнител - Георги Харизанов, в присъствието на регионалния министър в оставка Лиляна Павлова.
Лот 2 на магистрала "Струма" е с дължина от 37 километра - участъкът между Дупница и Благоевград. Стойността на проекта е почти 350 млн. лева, а срокът за изпълнение - 22 месеца.
Подписването на договора става броени часове след като от Европейската комисия дадоха одобрението си за съфинансиране на строителството на магистралата в размер на 274 млн. евро, които идват от Европейския кохезионен фонд. С тези средства ще бъдат изградени два лота между Долна Диканя и Благоевград, както и участъка между Сандански и ГКПП "Кулата".
Проектът е част от Трансевропейската транспортна мрежа. Този участък е изключително натоварен и приоритетен европейски коридор, отбеляза Лиляна Павлова по време на церемонията, допълва БТА. Тя напомни, че магистралата трябваше да е готова преди десет години за Олимпийските игри в Гърция.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян


преди 12 години Напротив, трябва. Особено с одобрени европейски пари по проекти!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Абе ти *** ли си или се правиш на такъв как може да срявняваш пари получени от ЕС без да се връщат и заем с лихви за Белене , Русия въобще не се интересува дали ще се изплати проекта те парите ще си ги вземат с лихвите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Че, кой ги спира да си го построят "Белене -то" като 100% ЧАСТЕН проект и да си поемат икономическите рискове.!? Аз лично мисля че и като частен проект не ни е изгодно, но доколкото знам и те не са проявили интерес. Та ние сме шепа хора тук в БГ. Един голям европейски град и намаляваме. Имаме достатъчно мощности и пак плащаме като попове. Никаква полза до момента за населението! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Имаше големи инвеститори и то Запад и от Изток. Руснаците пък предлагаха да го финансират на 100%. Дотолкова бха сигурни в рентабилноста на АЕЦ Белене. Вие направихте всичко за да изгоните всички и сега вигате учудени рамене защо няма желаещи? Ами как да има? Кой е луд да става ортак с кукувци козируващи и изпълняващи всичко, което им наредят от хамериканското посолство? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Имаше големи инвеститори и то Запад и от Изток. Руснаците пък предлагаха да го финансират на 100%. Дотолкова бха сигурни в рентабилноста на АЕЦ Белене. Вие направихте всичко за да изгоните всички и сега вигате учудени рамене защо няма желаещи? Ами как да има? Кой е луд да става ортак с кукувци козируващи и изпълняващи всичко, което им наредят от хамериканското посолство? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Отговора е корупция. nicelectric спомена някои аргументи за магистрала "Струма". Към тях можем да прибавим и корупцията която традиционно е в пъти по голяма при управление на БСП. Те, БСП/ДПС/НДСВ, затова и не се натискаха много за европари. От тях по трудно се краде. Много обяснения за харчовете се дават пред Европа. А като харчат нашите пари лесно могат да замажат очите на Българите ползвайки медиите си и съд ООД! :) Та ...корупцията си е общ аргумент и при двата проекта. Така че и спирането на проекта "Белене" и подписването на договора за строеж на "Струма" е стъпка в правилната посока. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А кой ще ходи на нашето море? Там хората с хотелите да фалират ли? И без това по Варненско и Бургаско са най-настървени срещу Боко... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А кой ще ходи на нашето море? Там хората с хотелите да фалират ли? И без това по Варненско и Бургаско са най-настървени срещу Боко... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Как може да го срявняваш с Белене , Струма се строи с 80% пари от Европа , в Белене построиха един гьол за 2 милиарда и няма кьорав инвеститор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Как може да го срявняваш с Белене , Струма се строи с 80% пари от Европа , в Белене построиха един гьол за 2 милиарда и няма кьорав инвеститор. отговор Сигнализирай за неуместен коментар