Очаква се през октомври министърът на околната среда и водите Нено Димов да се произнесе по Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) и окончателния вариант на трасето на лот 3.2 от автомагистрала „Струма“ (през Кресненското дефиле).
Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков, който заедно с председателя на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов провери работата по лот 3.3 от магистралата Кресна - Сандански.
Министърът съобщи, че на 25 септември заедно с министъра на околната среда Нено Димов, на транспорта Ивайло Московски и на туризма Николина Ангелкова ще има среща с двама еврокомисари - Корина Крецу и Кармену Вела в Брюксел за втори път в рамките на два месеца. Първият път бяха представени пътната карта за проекта и графикът за обществени обсъждания. Сега ще представим резултатите, уточни той, цитиран от пресцентъра на МРРБ.
Приетото от Народното събрание едноинстанционно производство с промените в Закона за опазване околната среда гарантира интереса на заинтересованите страни да обжалват, посочи Нанков.
Той очаква това да съкрати сроковете, ако има жалби, така че да бъде спазен графикът. „Нашата глобална цел е през 2019 г. да започнем строителството на лот 3.2 Крупник - Кресна, така че да не връщаме средства и до края на 2023 г. да имаме изцяло завършена магистрала „Струма“, заяви регионалният министър.
Той твърди, че на проведените обществени обсъждания местната общност, включително местната власт, се е обединила, с малки изключения, около варианта със заложени две отделни платна на магистралата, който Агенция „Пътна инфраструктура“ поддържа.
Човешкият живот и максимално бързото изграждане на трасето през най-тежкия участък от гледна точка на пътна безопасност са най-важните аргументи за нас, категоричен бе министърът.
По време на инспекцията на лот 3.3 Кресна – Сандански на магистралата стана ясно, че физическото изпълнение на предвидените дейности е над 40% от общия обем работа.
Изпълнител на лот 3.3 е Консорциум „Струма Лот 3.3“, в който участват: „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е 234 млн. лв. без ДДС. Строителният надзор ще осъществява „Пътинвестинженеринг“ АД. Техният договор е за 2,9 млн. лв. без ДДС.
Лот 3.3 се финансира от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Автомагистрала „Струма“ - от Даскалово до границата с Гърция, е с обща дължина 150 км. Тя е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция.
Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ