IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Високоскоростен влак може да свързва Одрин и София

Турция настоява проектът да бъде реализиран колкото се може по-бързо, засега се очертава да завърши до 5 години

07:59 | 09.05.11 г. 1
Високоскоростен влак може да свързва Одрин и София

Високоскоростен влак се планира да свързва Одрин и София. Тези дни са били проведени разговори по този проект между транспортните министри на България и на Турция. Това съобщи генералният директор на турските железници Сюлейман Караман на пресконференция, цитиран от БНР.

"От наша страна проектът е готов. Чакаме българската страна. Там също полагат усилия според тяхните възможности. Ние настояваме проектът да бъде реализиран колкото се може по-бързо. Засега се очертава да завърши през следващите 5 години. Новата скоростна жп линия ще улесни превозите от Турция за Европа и обратно", каза директорът на турските железници.

Той добави, че предстои да бъде пуснат в движение високоскоростен влак между пограничния град Одрин и Истанбул. Завършени са две трети от 280 километровото жп трасе. По него ще се движат и пътнически, и товарни влакове.

Планира се новата високоскоростна жп линия да бъде пусната в експлоатация към края на тази година. Тя е част от амбициозния проект на Турция за пряк път от Централна Европа до Близкия изток през България.

В заводите, които се намират в град Адапазаръ, започна производството на скоростни локомотиви и вагони. Освен за задоволяване на нуждите на турския жп транспорт се планира една част от производството да бъде за износ. В град Кардемир има завод за производство на жп релси, а в град Чанкъръ завод за ножици, където се произвежда свързваща апаратура.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
hellwitch
преди 13 години
Ок само да се разберат някаква чат от производството да е в БГ. Защото иначе много ще ни набутат да внасяме всичко. Минимум един вагоно-ремонтен завод! А най-добре и самите релси да си правим
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още