Всички предложения, направени за сваляне на цените на горивата до момента, биха могли да доведат до намаление на цените в рамките на стотинки. Единствената възможност за по-осезаемо поевтиняване е евентуална промяна на ставката на акциза. Такова е мнението на министъра на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, цитиран от БТА. Това обаче може да стане само при изрочното одобрение на ЕК, тъй като в момента нашите акцизи са на минимални нива.
Предложенията на "Лукойл България" на този етап са свързани с премахване на задължителното изискване за наличието на минимален процент биосъставка при течните горива и намаляване на периода на изискването за задължителните 60-дневни запаси.
От 1 януари 2012 г. дизеловото гориво трябва да съдържа минимум 5% биодизел, а от 1 юни 2012 г. този дял трябва да е поне 6%. От началото на юни бензинът би трябвало да съдържа минимум 2% биоетанол. Посочените показатели са въведени у нас във връзка с изискванията на ЕС за поетапно увеличение на биокомпонента в течните горива.
Ако биокомпонента бъде премахната, цената на литър гориво може да намалее с 5 стотинки, коментира Добрев.
„Мислим как можем да реагираме при евентуално негативно развитие на цената на петрола на международните пазари. Нас също ни притеснява цената на горивата, защото тя влияе негативно както на потреблението, така и на икономиката“, коментира още Делян Добрев.
По думите му, тенденцията на международните пазари не е добра, цената на нефта засега върви нагоре и „мислим как ще реагираме при евентуално шоково покачване на цената на петрола или поскъпване на долара“.
След среща с министър Добрев вчера генералният директор на „Лукойл България“ Валентин Златев съобщи, че компанията е готова да работи без печалба при производството на горива, за да се намалят цените им у нас.
Подобни предложения бяха направени от транспортни и петролни фирми приблизително преди около година, също с цел намаление на цените на горивата. Дори за известно време Лукойл замрази цените на дребно на собствените си бензиностанции.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями


преди 13 години Защото няма с какво да се запълни ямата в пенсионната система, осигурителната, здравната и т.н. да продължавам ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години След като не може да се намали акциза, защо не се намали ДДС за горивата? Така и така има акциз. отговор Сигнализирай за неуместен коментар