Служители на куриерската фирма към Български държавни железници (БДЖ) и работници от Национална компания железопътна ифраструктура (НКЖИ) ще протестират пред Министерството на транспорта, съобщиха от съюза на синдикатите.
Основната причина за стачката на куриерите са неизплатените вече втори месец заплати, което се дължи на липсвата на фургони за осъществяване на доставките. Това съобщи пред Investor.bg председателят на железничарския синдикат Петър Бунев, посочвайки, че заради този проблем 180 железничари не получават трудовите си възнаграждения.
Преди година БДЖ основа съвместна компания със спедиторската фирма “Tип топ куриер“, под името „Парселс деливъри“. В нея бяха прехвърлени 180 души персонал от железниците. Новата фирма трябваше да поеме всички куриерски услуги на БДЖ, като преструкутрирането беше част от „оздравителния“ план на холдинга.
Тогава БДЖ пое ангажимента да осигурява всеки ден по 16 фургона, които „Парселс деливъри“ да използва за нуждите на бизнеса си.
Въпреки тези обещания холдингът предоставя само по 6 фургона на ден, като официалното обяснение е, че липсват налични товарни средства в изправност. Така куриерската фирма не успява да изпълни поръчките си и преди два месеца е спряла да изплаща заплатите и осигуровките на служителите си.
Според Бунев "Парселс деливъри" е изгубила близо 250 хил. лева от неизпълнените поръчки само за последната половин година.
Това е и причината тези 180 души персонал на „Парселс деливъри“ да обявят протест пред транспортното министерство днес.
Към тях днес ще се присъединят и служители от НКЖИ, които ще стачкуват заради премахването на социалната придобивка за безплатни карти за пътуване с влак, влязло в сила от 1 юли. Важно е да се уточни, че въпросната преференция не беше „отнета“. Ръководството на БДЖ взе решение да увеличи цената за картите, които преди струваха 900 лв за брой. След като от 1-ви юли за тези карти НКЖИ трябваше да плаща по 4 600 лв. за брой, на практика ръководството се отказа от този разход.
Друг е въпросът защо това рязко увеличение бе направено по средата на финансовата година, след като министърът на транспорта Ивайло Московски няколкократно обещаваше, че „картите и таксите за тях няма да бъдат променяни до края на 2012 г.“.
Владимир Владимиров, председател на борда на директорите на БДЖ, коментира пред Investor.bg, че холдингът е съгласен на известни преговори с НКЖИ. Железницата има задължения към националната компания на стойност 57 млн. лева, които от холдинга предлагат НКЖИ да ги опрости при определени условия.
Ако НКЖИ даде съгласието си тези задължения ще бъдат приспаднати от общата стойност на картите на служителите по пазарни цени до края на годината, те няма да бъдат лишени от документи за безплатен превоз, поясни Владимиров.
От НКЖИ все още не са дали официален отговор.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска