Велик Занчев е новият изпълнителен директор на Холдинг БДЖ след оставката на Йордан Недев. Той е завършил специалност „Финанси” в Университета за национално и световно стопанство.
Непосредствено след дипломирането си започва работа в търговската дирекция на фирма „Арес” АД. От 1997 г. до края на 1998 г. е член на Управителния съвет на „Арес Ойл” АД. В периода 1999-2002 г. работи като финансов мениджър във фирма „Европреса” ООД. От 2003 г. до 2008 г. той заема длъжността търговски представител към фирма „Инса ойл” ЕООД за района на гр. София и Северозападна България.
През 2010 г. е назначен за директор на Дирекция „Корпоративни дейности” в „Холдинг БДЖ” ЕАД, а от юли 2011 г. е директор на Дирекция „Финанси и администрация” в дружеството.
Разговаряме с г-н Занчев за текущите реформи в дружеството, мерките за намаляване на кражбите в железницата, както и финансовото й състояние.
- Какво се случва с реформите в железницата?
В „Плана за преструктуриране и финансово стабилизиране на дружеството до 2014 г.” са набелязани редица мерки, които вече три години се изпълняват. До края на месеца планът за преструктуриране ще бъде актуализиран, като това ще бъде и последната му най-голяма актуализация. Мерките, които ще бъдат включени в него, вече ще имат финален вид от гледна точка на реформите в БДЖ.
- Кога ще стане ясен този пакет от реформи?
Пакетът от реформи вече е ясен. В скоро време той ще бъде публично оповестен.
- Какви нови мерки предвиждате?
Вървим по пътя на реформиране на дружеството, като мерките са свързани основно с максимално свиване на разходите и увеличаване на приходите, както и погасяване на задълженията.
- По какъв друг начин могат да бъдат свити разходите освен способите, които вече бяха коментирани пред обществеността?
В бизнеса правилата са едни и същи, както в България, така и в целия свят.
- Предстои ли съкращаване на персонал?
Засега не предвиждаме съкращаване на персонал, освен текучеството и пенсионирането на служители, което е нещо нормално.
- Ще бъдат ли спрени някои от линиите, в които не се генерират нужните печалби?
Ние имаме сключен договор с държавата, където ясно са упоменати какви дестинации трябва да поддържаме и ние го изпълняваме.
- Една от мерките, която бе предприета от вас, за да получите субсидията, бе да прехвърлите част от сградния фонд на холдинга на държавата.
Все още не сме прехвърлили нищо. Представили сме списъците с имотите на Министерството на финансите и Министерството на транспорта. В момента текат разговори в тази насока, за да видим каква е идеята и дали тези имоти ще бъдат използвани за обезпечение на кредити. Субсидията е плащане във връзка с изпълнението на нашите ангажименти по договора с държавата, тя не е подарък.


Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
преди 13 години Два въпроса. Лесни. 1.Защо разделихте товарни и пътнически? 2. Защо товарни да станат частни? Въпросите според мен са риторични. Всичко което се прави с железниците е копие на разграбването на всички големи предприятия. И НАРЯЗВАНЕТО ИМ НА СКРАП. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години '; отговор Сигнализирай за неуместен коментар