IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Качеството на пътищата в България е като това на Мадагаскар

Според експертите най-хубави са пътищата във Франция, ОАЕ и Сингапур

11:31 | 01.03.13 г. 27
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Пътищата в България са сред най-некачествените в Европа. <em>Снимка: БТА</em></p>

Пътищата в България са сред най-некачествените в Европа. Снимка: БТА

Качеството на пътищата в България се подобрява леко и по този показател страната ни вече заема 129-о място в света, обявиха експертите от Световния икономически форум в своя отчет за глобална конкурентоспособност на държавите (2012-2013 г.).

Преди година България заемаше 135 място по качество на пътищата. В класацията тогава участваха 139 страни.  Сега са оценени пътищата в общо 144 държави, като България има оценка 2,5. Със същата са още Мадагаскар, Коста Рика, Парагвай, Киргизстан и Босна и Херцеговина. Непосредствено преди страната ни с оценка 2,6 са Буркина Фасо, Колумбия, Венецуела и Непал.

Последното място в тази класация е за Молдова с 1,5. С оценка под 2,0 са още Румъния – 1,9 и Хаити – 1,8. На по-предно място обаче са класирани Хърватия - 29-о място (оценка 5.0), Албания - 59-о (4.2) и Македония - 108-мо (3.0).

Според експертите най-хубави са пътищата във Франция – 6,5, следват ОАЕ и Сингапур със същата оценка. В първата десетка са още Португалия, Оман и Швейцария - по 6.3, Австрия и Хонконг - по 6.2, както и Финландия и Германия - по 6.1. САЩ и Китай заемат съответно 20-о и 21-ро място с по 5.7.

Има оценка и за обща инфраструктура, където България е на 115-о място с оценка 3.3. Толкова са получили още Габон и Молдова, а с 3.4 са Уганда, Перу и Аржентина.

Зад нас - с бал 3.2, са Малави, Нигерия, Боливия, Виетнам и Сърбия. Комшиите ни от Румъния са 132-ри с 2.8 От другите държави близо до България - Хърватия е 38-а с 5.2, а Македония - 91-ра с 3.7.

Лидер по инфраструктура е Швейцария с 6.6, следвана от Сингапур, Финландия, Хонконг - по 6.5, Франция, ОАЕ - по 6.4, Исландия и Австрия - по 6.3, Германия и Холандия - по 6.2, и др.

Още новини за автомобили и инфраструктура четете в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:25 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

26
rate up comment 0 rate down comment 0
kalendar
преди 11 години
ами сигурно съм изкарал по влаковете повече от теб:) Вкл. и на Вакарел съм влизал на оня прословутият влак. Но си признавам-не и в последните...6-7 години. Сега жена ми ми припомня, че сме се качвали до Бургас(аз не си спомням). Тя има възражения, че всичко било замазано и било жега-студ-жега-студ. Но ако е само това-надали е такъв проблема. Как да е, де-кажи за Габон-твърдиш, че техният вариант София-Пловдив е магистрала?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
25
rate up comment 2 rate down comment 0
albobo76
преди 11 години
1 голям + от мен
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
24
rate up comment 3 rate down comment 0
trendline
преди 11 години
Albobo, парите на ЕС трябваше да отидат приоритетно за иновации и нови работни места. Трябваше нов скок в технологиите. Заради тесногръдието парите се наляха в пътища и едро селско стопанство. За да могат пак немски фирми да си продават пътно-строителна техника, трактори, комбайни и т. н. А и едри западни фирми веднага прилапаха лъвския пай за новата инфраструктура.Аз като пиша че Европа се самоуби , само минуси ми цъкат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
23
rate up comment 1 rate down comment 1
albobo76
преди 11 години
И аз това пея от няколко години - магистрали не се ядат. Работни места и голямо увеличение на доходите трябват, а магистралите сами ще дойдат ако има икономика, която да ги финансира. АМ "Тракия" я сторят със заеми, които ние и децата ни и внуците ни ще изплащаме с лихвите. Нямам нищо против магистралите, но заемите за AM "Тракия" ще ни тежат десетилетия напред, също както на Гърция.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
22
rate up comment 4 rate down comment 0
trendline
преди 11 години
И като спрат парите от ЕС за магистрали, няма да има пари дори да ги поддържаме. И най-добрия път след 7-10 години се амортизира според натоварването и качеството на строителство.Те и в гърция и Испания построиха магистрали до всяка паланка, защото Брюксел даваше пари приоритетно за тази цел. Сега се тюхкат , че ще останат паметник на глупостта.И аз съм за хубави пътища ама с 500 лв. средна заплата къде ще пътувате бе хора?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
21
rate up comment 0 rate down comment 0
albobo76
преди 11 години
kalendare Качи се на бързия влак Пловдив - Варна и после пак пиши тук.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
20
rate up comment 0 rate down comment 0
albobo76
преди 11 години
Наложи ми се да пътувам 2007 г. от Порт Жантил до столицата Либревил. Габонският аналог на Пловдив - София. Има и още нещо по което си приличат Габон и БГ - обществените тоалетни, но това е тема на друг разговор.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
19
rate up comment 0 rate down comment 0
IvoDim
преди 11 години
Къде в габон си бил?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 0 rate down comment 0
kalendar
преди 11 години
не си прав-т.е. не знам дали си прав. Ама ако гледаш така на нещата, трябва да кажеш, че си обиколил де що има път в Бг и в Габон. Защото ако тяхното най-високо ниво на пътища съответства на нашето най-ниско и направим на тия двете съпоставка, то значи пак сме по-напред. Аз съм пътувал само по европейски пътища(и тия в азиатската част на Турция) и наистина има разлика. Но има и огромна разлика между това което сега са ни пътищата и преди 10 год.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 2 rate down comment 0
albobo76
преди 11 години
Ако някой тук е бил в Габон нека се включи. Аз съм бил и пътищата в Габон са 1:1, като тези в БГ: тесни, стари и лошо поддържани. На вклак в Габон не съм се качвал, но и в БГ не го правя, откакто миналата зима закъсах насред пътя София - Пловдив и мръзнах 2 ч. във вагон "първа класа." BG влаковете вече не могат да изминат 130 км София-Пловдив без да се запалят, дераелират или локомотивите спрат, като магаре на мост. Допълнителен колорит внася факта, че 130 км бързият влак ги прави по разписание 2 ч. или 65 км средна скорост - е...ба ти влака, а реално трупа закъснение от поне 20 мин. за 130 км. И това е по линията свързваща дватат най-големи BG града. Пътуване с влак или дори кола от Пловдив до Варна пък е истинско приключение. Влакът взема "невероятните" 400 км за 8.5 часа или средна скорост от "умопомрачителните" 47 км/ч. И това е по разписание, а реално закъснения от 1 -2 часа са задължителни. Който не ми вярва и си пада по екстремалните преживявания, нека опита. Всичко, което пиш
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още