IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Евгени Харамлийски: "Домейн Бойар" планира покупката на изби в ЕС

През последните години потребителите станаха по-любопитни към новите вкусове на винения пазар

09:45 | 07.10.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Евгени Харамлийски. Снимка: <em>&quot;Домейн Бойар&quot;</em></p>

Евгени Харамлийски. Снимка: "Домейн Бойар"

Евгени Харамлийски е мениджър от ново поколение, който успя за три години да изведе „Домейн Бойар” до позицията на пазарен лидер във винарската индустрия. Непрекъснато търсещ по-добри продукти и начини за тяхното маркетиране, в „Домейн Бойар” успя да намери точното място за реализирането на своите идеи.

Разговаряме с него за плановете за развитие на компанията, европейските програми и новите сортове вино на „Домейн Бойар“, които скоро ще се появят на пазара.

- Г-н Харамлийски, какви са очакванията Ви за реколта 2013?

Тази година климатичните условия в България са изключително благоприятни за земеделието. Производителите на грозде се радват на богата и качествена реколта. В тази връзка ние ще имаме възможност да зарадваме ценителите с изключително качествени червени и бели вина.

- Какви планове за развитие има „Домейн Бойар“ през следващите години?

Към настоящия момент "Домейн Бойар" е водещ износител на българско вино за Европа, САЩ и Канада. Главната ни цел през следващите от 3 до 5 години е да се превърнем в компания от европейски мащаб като придобием няколко изби в страни от Европейския съюз. Като част от стратегията ни за навлизане на пазарите в страните от Балканския полуостров – Румъния, Сърбия, Хърватия, Гърция, проучваме и възможностите за закупуване на изби в някои от тези страни.

Все още разработваме идеята да закупим малка изба във Франция, с което ще имаме възможност да предлагаме френски вина в България и на други пазари. Френските вина си остават най-популярните в цял свят, за разлика от недобрият имидж на българските.

- Как всъщност успявате да се преборите с тези негативни нагласи към българските вина?

За нашата компания това не е толкова сериозен проблем. Вината ни се приемат много добре във Великобритания, Белгия, Холандия, САЩ, Швеция и други страни. В Белгия и Холандия „Домейн Бойар” е марка, заслужила доверието на потребителите и там продаваме доста добре. Нашите вина често влизат в класациите за „Най-изгодна покупка” на вина във Великобритания и САЩ.

Престижната американска винена медия Wine Entusiast, например преди два месеца класира нашето вино „Домейн Бойар Каберне Совиньон Резерва“ 2009 в топ 100 на best buy вина -„най-добра покупка” в САЩ, което е също значимо постижение за българското вино като цяло на фона на този особено труден пазар. Засиленият интерес към нашите вина ни доведе и нови клиенти. От тази гледна точка планираме увеличение на износа през следващата година с около 16%.

- Промениха ли се пазарите на „Домейн Бойар” в последните месеци?

Най-сериозен за нас остава британския пазар, където работим с всички големи вериги. „Домейн Бойар“ държи над 80% от износа на българско вино във Великобритания, Белгия, Холандия. Други силни за нас пазари са Канада, САЩ. На всички пазари отчитаме ръст на продажбите между 4% и 11%. Като цяло запазваме досегашните си пазари, като значително увеличихме сделките си с Китай, Русия и Швеция.

- Използва ли компанията Ви европейски програми за развитието и модернизацията на производството и каква е причината за това решение?

Имаме няколко инвестиции, които се осъществяват със съфинансиране по европейски програми. Тази година завършихме проекта си за модернизиране на оборудването ни за висок клас бутикови вина в избата ни в Кортен. Инвестирахме 850 хил. лева в технология и оборудване, доставени от Франция за производството на ограничени партиди висококачествени бели и червени вина. Тази технология е наложена от най-прочутите френски шата. Избата ни в Кортен я прилага от години, като най-известната ни марка вина, произведени по този начин, е емблематичният за всички ценители у нас Solitaire.

„Микровинификацията” е технология за производство на малки партиди вина, която позволява внимателно вглеждане във всеки детайл от различните етапи на производството. Модерното оборудване в ръцете на нашите изключително опитни енолози е потенциал за създаване на впечатляващи вина в следващите години. Инвестирахме значителна сума в закупуването на нови френски дъбови бъчви от най-висококачествен селектиран френски дъб от прочутите райони Voges и Allier, което е от изключителна важност за оформянето на високият ни клас вина. Въведохме и най-съвременната система за филтриране Cross flow, която е изключително важна за запазване на качеството и чистотата на виното.

Последна актуализация: 04:29 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още