IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Консумацията на тъмна бира расте

Тъмното пиво се купува основно през декември и януари, най-често потребителите го пият вкъщи

15:05 | 16.10.13 г.
Консумацията на тъмна бира расте

Консумацията на тъмна бира расте. Обемът продажби на напитката за периода октомври 2012 – март 2013 е 5% от цялата бирена категория. В сравнение със сезона, стартирал през 2011 г., този обем се е покачил с 6%. Това съобщават от „Загорка“ АД, като цитират изследване на Nielsen.

Според проучванията най-пиковите месеци за тъмното пиво са декември и януари, когато делът на този вид продукти достига от 9 до 10%, а най-често се закупува за употреба в домашни условия – около 85%.

От компанията съобщават още, през изминалия зимен сезон (октомври 2012 – март 2013) портфолиото на дружеството заема лидерски позиции в сегмента тъмна бира. По данни нa Nielsen Zagorka Rezerva е достигнала 15% пазарен дял за периода октомври 2011 – март 2012.

През юли представители на българската пивоварна индустрия заявиха, че не очакват ръст през 2013 г. Според тях пазарът ще продължи да бъде в застой, на фона на разрастващата се конкуренция и потребителски очаквания. 

Същевременно у нас навлизат все повече и повече чуждестранни марки бира. По данни на Съюза на българските пивовари през 2012 г. консумацията на пиво на глава от населението в България е 73 литра. За същата година продадените количества бира на българския пазар са 5 404 000 хектолитра.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:37 | 02.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още