Две водещи китайски държавни строителни фирми имат конкретно предложение за изграждането на автомагистрала "Черно море". Президентът Росен Плевнелиев очаква предложеният меморандум да бъде разгледан от българските институции, съобщават от пресцентъра на държавния глава, който е на посещение в Китай.
Изграждането на АМ „Черно море“ е един от предложените от страната ни проекти за финансиране в рамките на Инициативата на Китай за сътрудничество със страните от Централна и Източна Европа, който предвижда кредитна линия от 10 млрд. долара.
Делегация на Китайската банка за развитие, както и на водещи инфраструктурни компании, предстои да посети страната ни през следващите месеци. Очаква се на посещение у нас да пристигне и делегация на китайски високотехнологични фирми, сред които водещ китайски производител на компютри, които ще проведат преговори за предоставяне на карго-зона "Загора" край Стара Загора, която е в процес на подготовка.
На територията на летището в града ще се търсят възможности за изграждането на логистични центрове.
Високо ценим желанието на Китай да подкрепи модернизацията и развитието на страните от региона. Това сътрудничество е част от цялостното сътрудничество между Китай и Европа, но и силен инструмент за стимулиране на двустранните отношения между България и КНР“, коментира държавният глава.
„Искаме да бъдем врата за китайски инвестиции и производства в ЕС, но същевременно да бъдем активен член на съюза, с принос за добрите отношения ЕС-Китай“, допълни Росен Плевнелиев.
„Максимално бързо ще подпишем споразумение за стандартите за износ на мляко и млечни продукти. В следващите месеци ще бъде подготвено и споразумение за разширяване на обмена на земеделски продукти и храни, като определим стандарти, приемливи и за двете страни, включително за месо, но и за други селскостопански продукти“, обяви президентът Росен Плевнелиев на среща с български и китайски журналисти в Пекин.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна


преди 11 години Почти е така. Съчуствам му. Горкия не е в час. Бил бизнесмен ... ала бала. Истината е че нищо не разбира и въобще не му пука. А реалността е че който се е захванал с бизнес с китайците накрая яде едно голямо дърво, да не кажа Х.Й отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Имаме си президент *** отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Имаме си президент *** отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Този проект няма как да се финансира с пари от ЕС през този период, а е може би най-изгодният за страната от всички пътни. В този ред на мисли е добре все пак да се намери начин да се реализира. С китайски капитали, в различна фаза са проекти в ЦИЕ, така че едва ли има някакъв проблем. отговор Сигнализирай за неуместен коментар