Министерството на икономиката ще трябва да избере между 10 предложени нови лога на туристическия ни продукт, с които страната ни да започне да се рекламира като атрактивна туристическа дестинация. Новите предложения за лого отново са изготвени от рекламната агенция "Пъблисис" (Publicis Mark), част от консорциума, който спечели обществената поръчка за изготвянето на стратегия за реклама на туризма ни в началото на 2012 година.
Старият графичен символ, който трябваше да служи за лице на туристическия ни продукт окончателно няма да влезе в употреба. Самият той стана обект на публично обсъждане, защото приличаше досущ на логото на Киргизстан. А дори бившият министър на културата Вежди Рашидов го оприличи на омлет и бонбон от панаир.
За разработване на национален бранд на туризма ни, част от който е и широко обсъжданото лого, бяха платени 1,6 млн. лв. по проект, финансиран с европейски средства. Заради проблемите с логото и заради открити нарушения в процедурата миналата година ресорното министерство спря стратегията и нейното въвеждане. Още тогава бившият икономически министър Делян Добрев заяви, че ще иска логото да бъде преправено. След като ГЕРБ подаде оставка, бе назначен служебен кабинет, а няколко месеца по-късно вече имаше ново правителство и въпросът остана встрани.
Ралица Жикова, ПР мениджър в "Пъблисис" и един от ръководителите на проекта, коментира пред Investor.bg, че фирмата няма да получи допълнителни средства за доразработването на новите предложения за лога.
„Не сме уговаряли допълнително заплащане с Министерството на икономиката и енергетиката. На съвместните ни срещи се бяхме фокусирали главно върху преработката на логото и не сме обсъждали да работим по останалите елементи от стратегията за бранд „България“, обясни тя.
Стана ясно, че за изготвянето на 10-те предложения са участвали дизайнери, но Жикова не уточни, дали е имало представители на Съюза на българските художници (СБХ), който миналата година изрази сериозни критики по отношение на графичното и стилистичното оформление на емблемата.
Жикова няма информация кога най-рано обществеността ще може да види новите предложения за лого. „Избирането и представянето на новото лого са изцяло в ръцете на министерството, затова и не може да се каже кога най-рано ще заработи стратегията. Оставили сме на министерството да прецени и да реши“, допълни тя.
Вчера зам.-министърът с ресор туризъм Бранимир Ботев коментира, че вероятно изработените нови лога ще бъдат представени за обществено обсъждане скоро.
Откакто зае поста заместник-министърът многократно бе разпитван по темата, докато накрая сподели, че ситуацията около логото е "като в омагьосан кръг", защото министерството не може да си иска обратно парите за изготвянето му.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му