Ситуацията в момента е такава, че нямаме възможност за инвестиции, а трябва да поддържаме и подобряваме качеството на услугата, която предлагаме. Този коментар направи председателят на Управителния съвет на EVN България Калина Трифонова пред Нова телевизия.
Мрежата на дружеството е с дължина 60 хил. километра, а стойността й се изчислява на 4 млрд. лева. Само за поддръжката й в сегашното състояние годишно са необходими 130 млн. лева, уточни още Трифонова.
„Ако продължи тенденцията да се намаляват признатите разходи и да не се признават инвестициите, в следващите години аварийността ще се повишава”, предупреди Трифонова. Тя припомни още, че за последните осем години дружеството е инвестирало в мрежата 1 млрд. лева и е намалило аварийността с 40%.
Според нея има „сатанизиране на електроразпределителните дружества” в обществото. За последните шест години цената на електричеството се е вдигнала с 45%, а малко над 1% от тази сума е отишла в EVN България, допълни още тя.
Исканото увеличение на цената на тока от страна на дружеството е именно, за да може да се извършва инвестиционната програма, обясни още Трифонова. Според нея може да се направи и вътрешно преразпределение на компонентите на цената, така че общият й размер да остане без промяна за крайните потребители.
Трифонова обясни още, че технологичните разходи на дружествата са свързани с производството, трансформацията и преноса на електрическата енергия до крайните потребители. Кражбите на ток не са включени в това перо и в момента остават непокрити от цената на тока.
Намаляването на технологичните разходи може да дойде от изграждането на подземни електропроводи. Цената им обаче е четири пъти по-висока от тази на въздушните проводи, уточни Трифонова. Тя обаче припомни, че през август 2013 година от Държавната комисия по енергийно и водно регулиране не са признали нито една инвестиция, направена от дружеството.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 11 години Като сте се хванали на регулиран пазар, ще играете играта. Ако не, продавате. Сигурен съм, че кандидат-купувачи ще има. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Направо им се чудя на австрийците, като им е толкова тежко да правят бизнес у нас, защо не продават всичко на друг и да се спасяват? Или не е точно така ....? отговор Сигнализирай за неуместен коментар