Приблизително 1,7 млрд. лева се очаква да "глътне" изграждането на най-тежкия участък от магистрала „Струма“ - лот 3 между Благоевград и Сандански. Това става ясно от публикуваните на сайта на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ предварителни обявления.
Около 1,65 млрд. лева се очаква да струва само проектирането и строителството на участъка. Отделно за надзор са предвидени още 12,5 млн. лева, а още 580 хил. лева – за техническо посредничество при отчуждителните процедури и определянето на обезщетенията на собствениците на земите, както и за актуализация на прогнозата за трафика и анализа разходи-ползи.
Участъкът на магистралата от Благоевград до Сандански е разделен на три отсечки. Първата е от Благоевград до Крупник и е с дължина 21 км. В нея се включва и тунел с дължина около 2 км край с. Железница.
Проектирането и строителството на пътния участък и тунела се предвижда да се отдели в две процедури. За пътния участък са предвидени 150 млн. лева за проектиране и строителство и още 5,5 млн. лева за надзор, докато проектирането и изграждането на тунела ще струва около 200 млн. лева.
Пътният участък от отсечката Благоевград – Крупник е дълъг 17 км, посочва се в обявлението. Предвижда се изграждането на пътен възел, 4 надлеза с обща дължина от около 300 м, 7 мостови съоръжения с обща дължина от около 500 м, 2 етапни връзки, както и реконструкция на съществуващия пътен възел „Симитли“ и изместване трасето на сегашния главен път с дължина от около 2 км.
От изпълнителя на тунела край Железница се иска да проектира и изгради самото тунелно съоръжение с дължина около 2 км, прилежащите му предпортални площадки с обслужващи пътни връзки и 2 мостови съоръжения с обща дължина от около 700 м.
За най-сложния участък от автомагистрала „Струма“ - от Крупник до Кресна, където се предвижда да има и 15-километров тунел, са предвидени 1,1 млрд. лева. Отсечката е дълга 21,6 км, а изпълнителят трябва да проектира и построи тунел с две тръби и дължина от около 15,4 км, 2 пътни възела, надлез с дължина около 70 м, 5 моста с обща дължина 700 м.
За третата отсечка от магистралата – от Кресна до Сандански (23 км) са предвидени 200 млн. лева за проектиране и строителство и 7 млн. лева за надзор. Изпълнителят ще проектира и изгради 2 пътни възела, 6 надлеза и подлеза с обща дължина от около 400 м, 10 моста с обща дължина от около 1000 м.
Още миналата година Асен Антов, председател на Управителния съвет на Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти”, обяви, че търговете за лот 3 на магистрала „Струма“ ще се проведат на два етапа - с предварителен подбор на кандидатите за проектиране и строителство.
Очаква се началото на процедурите по възлагане на поръчката за проектирането и строителството на пътния участък от Благоевград до Крупник за започнат от 1 юли, а за надзора на проектирането и строителството на отсечката – от 15 декември.
В средата на юни (16.06) се очаква да тръгне процедурата за проектирането и строителството на отсечката от Кресна до Сандански, а за надзора ѝ – в началото на декември.
Процедурата за възлагането на проектирането и строителството на тунела при Железница е предвидена да стартира в началото на ноември, а за най-тежкия участък от Крупник до Кресна - в средата на ноември.
През февруари ще тръгне процедурата за изпълнител на актуализацията на анализа за трафика по магистралата, а през май – за техническото посредничество при отчуждителните процедури.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева


преди 11 години ТУНЕЛ ПОД ШИПКА - това е приоритет за обединяване на БЪЛГАРИЯили магистрала Черно Море?или магистрала Русе - Шумен , за да могат 4 милиона румънци да ходят на море в България, а не като направим КРЕСНА - да им лесно да ходят в Гърция и много по-трудно в България..Ама имат ли мозък в транспорта отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Сега погледнах колко са излезли участъците до сега - малко под 500 мил. лв. с ДДС, това по данни на АПИ. Колко е удачно да се налеят още 1,7 млрд, за да не връщаме част от тези 500 не мога да кажа, а не е и моя работа, точно за това е необходимо да се знаят точно какви са данните за съществуващия и очакван трафик и средствата да се насочват в нея посока. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Сега погледнах колко са излезли участъците до сега - малко под 500 мил. лв. с ДДС, това по данни на АПИ. Колко е удачно да се налеят още 1,7 млрд, за да не връщаме част от тези 500 не мога да кажа, а не е и моя работа, точно за това е необходимо да се знаят точно какви са данните за съществуващия и очакван трафик и средствата да се насочват в нея посока. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години "Бяла е един миниатюрен град...Колко време ще е нужно да се възвърне такава инвестиция? 1000 години..."зависи колко са загиналите на година, но махни два порядъка .....на колко години си?? колкото си по млад - толкова по вероятно да те блъсне някой заспал тир от насрещното... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да, но по скоро биха стигнали за 100-150 км в зависимост от местността. Все пак сме на Балканите и на АМ Хемус също ще са необходими тунели макар и по малки. А не трябва да се забравя, че с АМ Струма се конкурираме с Македония за туристическия летен трафик за Гърция т.е. завършена АМ Струма би била конкурентно предимство в регионален план. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Да но голямата разлика е в товарните автомобили. Там нашата винетна с-*** носи повече приходи, а разходите за прилагането и са доста по-ниски отколкото ТОЛ с-*** при която трябва да се блокират всички входове и изходи на магистралата с гишета.Сумата събрана от винетки в България си е съвсем добра като цяло. Въпроса е как се разходват парите - а именно голяма част от тях се отклоняват в частни джобове било, то с завишени цени на услуги за поддържане, било чрез високи комисионни за продажба на винетките и т.н. ТОЛ с-*** няма да подобри тези неща, напротив. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години А жертвите? Колко струва живота на десетките загинали всяка година по този път Русе-Бяла?А и това е основен европейски транспортен коридор север-юг плюс това е връзка между столиците ни с Румъния. Т.е. абсолютно същите аргументи както за АМ Струма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ако не направим лот 3 на Струма, ще връщаме парите за 1, 2, 4. Поне така се говори, че сме подписали преди години. Иначе аз бих направил за тия пари 250-300 км магистрали на други места, включително Русе-Бяла и част от Хемус. Ама не зависи от мен :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Опс Сори, сега се усетих, че говориш за Русе -Бяла а не за Струма. За това си прав да, НО нали не очакваш ЕС да строи път от Русия за Турция? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години :) незнам дали е точно така. 10 лева за българи с лека кола. Ако си с камион и не си българин и не си ЕС можеби ще е няколко пъти по 10, не съм сигурен. Но и аз съм за ТОЛ таксата да отговор Сигнализирай за неуместен коментар