Заместник-министърът на транспорта Антон Гинев ще открие железопътния трафик през моста „Нова Европа“, или наричан още "Дунав мост 2", днес, предават от пресцентъра на министерството на транспорта, информационните техологии и съобщенията (МТИТС).
Заместник-министър Гинев ще посрещне румънската делегация, ръководена от държавния секретар в Министерството на транспорта на Румъния Юлиан Матаке, на жп гара Видин (пътническа).
Припомняме, че още в края на март в МТИТС бе проведена първата сесия на българо-румънска комисия за работа по трансграничната железопътна мрежа, на която бе договорено железопътният трафик между Видин и Калафат по моста „Нова Европа” да бъде пуснат в най-кратки срокове.
Предвижда се влакът да пътува по редовна линия от Видин до румънската гара Голенци, която е на близо 20 км от границата. Оттам ще може да се направи връзка за Крайова, а във Видин ще може да се прави връзка с влака за София. Засега влакът ще се движи веднъж дневно в двете посоки. Проектната скорост по трасето позволява на влаковете да се движат със 140 км в час.
Припомняме, че чаканият 103 години мост беше открит в средата на юни 2013 г. На България изграждането на Дунав мост ІІ ѝ струваше 225 млн. евро, от които 60 млн. бяха от държавния бюджет, а останалите по програма ИСПА и заеми. Румъния участва с 48 млн. евро собствени и европейски средства. През ноември пък бяха завършени ремонтните работи на моста и бе преработена системата за отводняване на пътните платна, след като по-рано експерти от транспортното министерство бяха установили поне 20 сериозни дефекта. По „Нова Европа” имаше дупки и проблеми със системата за отвеждане на дъждовна вода.
Все още не е известно кога по трасето ще започнат да се движат и товарни влакове, като това зависи от заявките за превоз на товари.
През март зам.-министърът на транспорта Антон Гинев съобщи, че е бил заявен интерес от страна на товарните жп превозвачи DB Schenker, "Българска железопътна компания" и "БДЖ Товарни превози".
Движението не бе пуснато досега заради липсата на електрификация на около 100 метра от жп линията на румънска територия. Друг проблем беше собствеността на съоръжението, което доскоро се водеше за собственост изцяло на българската държава.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”