„Южен поток” няма да окаже значително въздействие върху екологичната и социалната среда в българския участък от морската част на газопровода.Това е заключението от Оценката за въздействието върху околната и социалната среда (ОВОСС), изготвена от проектната компания South Stream Transport, която е натоварена да изгради морската част на газопровода.
От компанията напомнят, че през февруари българското Министерство на околната среда и водите (МОСВ) одобри Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) на „Южен поток”, каквито са изискванията на националното законодателство за реализацията на проекта.
За да се развива той по екологично съобразен и социално-отговорен начин обаче, е проведена още една процедура – за въздействието върху социалната среда, допълват от компанията.
Оценката е изготвена от международните експерти от URS Infrastructure and Environment UK Limited. Тя съдържа допълнителни анализи за околната среда, културното наследство и социално-икономическите аспекти на проекта, както и допълнителни смекчаващи и защитни мерки, които да гарантират, че газопроводът няма да окаже значително въздействие върху околната среда.
ОВОСС разглежда детайлно въздействието на инвестиционния проект върху населението и уязвимите групи в околността. Заключението е, че реализацията ще донесе известни икономически ползи в резултат на допълнителните възможности за трудова заетост и увеличено търсене на продукти и услуги по време на строежа.
В доклада е включена и оценка на потенциалните кумулативни въздействия в резултат на развитието на проекта и други съществуващи и предложени дейности в близост до инфраструктурата.
Морският газопровод "Южен поток" преминава по дъното на Черно море. Очаква се той да увеличи сигурността на доставките на природен газ от Русия за Централна и Югоизгочна Европа, тъй като създава нов маршрут за доставки и осигурява допълнителен транзитен капацитет. Морската част на газопровода "Южен поток" е с дължина 931 км, започвайки от руския черноморски бряг в района на Анапа, пресича Изключителната икономическа зона на Турция и излиза на българския бряг в близост до Варна.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 11 години Хахаха,тези руснаци и платените им *** в България от БСП/Атака, така и не могат да смелят че патока утече.Само да им загатна, че служебният кабинет, може да оттегли одобрението както за ОВОС така и за ОВОСС със заповед на министъра на МОСВ.Е те тогава няма как и законно да се извършват и строителни дейности. отговор Сигнализирай за неуместен коментар