IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Рагин: Необходима е промяна в рекламната стратегия за туризма

Средствата за реклама да бъдат съгласувани с туристическия бранш, настояват от сектора

10:55 | 18.09.14 г. 2
Рагин: Необходима е промяна в рекламната стратегия за туризма

В бюджета за догодина трябва да се заложи един процент от приходите на държавата от туризъм да отива за външна реклама и един процент от приходите от вътрешен туризъм да отива за маркетинг в рамките на страната. Това е едно от предложенията на туристическия бизнес, каза пред телевизия Bulgaria On Air Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.

Непосредствено преди изборите браншът е длъжен да постави проблемите си пред новите управляващи, каза Рагин.

Туристическият бранш ще настоява от новата власт в бъдеще парите, които се отделят за реклама, да бъдат съгласувани с представители на бизнеса от различните сегменти – летен, зимен, спа, културен туризъм, обясни Рагин. 

По думите му е наложително да има промяна в рекламната стратегия за туризма, защото всички балкански страни са заложили този сектор в приоритетите си, борят се за повече приходи от туризъм като начин за разкриване на работни места и осигуряване на приходи за хазната.

„В момента Западните Балкани са много агресивни в рекламата и ако продължаваме да лежим на стари лаври, има опасност да отпаднем резултат на конкуренцията не само от Западна Европа, но и от съседните ни държави“, коментира експертът.

Рагин призна за съществуващо несъответствие в позициите на Министерството на икономиката и на туристическия бранш по отношение на стратегията за туризма.

Той посочи, че сегашният заместник-министър, отговарящ за сектора, Бранимир Ботев, настоява стратегията да се изработи от Световната организация по туризма, а туристическият бранш иска пряко да участва в изработването й.

Браншът иска стратегията да се прави не от чуждестранни чиновници, незапознати с нашите проблеми, а на местно ниво. Туристическият бизнес е „за“ това да се ползват чужди експерти, но и да се чуе гласът на местния туристически бизнес, коментира Благой Рагин.

По повод на протеста на хотелиерите от вчера той каза, че той е по-скоро превантивен. Целта му е да постави на дневен ред нерешените проблеми пред следващото редовно правителство на страната. „Цялата туристическа общност настоява да има едно министерство, което да отговаря за туризма, така че да се обединят интересите на всички, защото туризмът осигурява над 13% от БВП на страната“, коментира експертът.

Още вижте във видеото


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:44 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
vzhekoff
преди 9 години
Ха ха - точно в рекламата ви е проблема. За липсата на пречиствателни станции, за почти епидемията от стомашно-чревни заболявания, за течащите по 3 дни кофи с ***, за бетонните гета, за мръсните прибори и съдове по кръчмите, за съсипаната атмосфера в морските градчета и села... За тях няма да говорим, тези проблеми отдавна сте ги решили.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
Mavi Goz
преди 9 години
Ох, котьоооо... каква музика за ушите на Краси Гергов! хахаха! Давайте още, обичаме да рекламираме туризма и държавата да плаща! хахаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още