В бюджета за догодина трябва да се заложи един процент от приходите на държавата от туризъм да отива за външна реклама и един процент от приходите от вътрешен туризъм да отива за маркетинг в рамките на страната. Това е едно от предложенията на туристическия бизнес, каза пред телевизия Bulgaria On Air Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.
Непосредствено преди изборите браншът е длъжен да постави проблемите си пред новите управляващи, каза Рагин.
Туристическият бранш ще настоява от новата власт в бъдеще парите, които се отделят за реклама, да бъдат съгласувани с представители на бизнеса от различните сегменти – летен, зимен, спа, културен туризъм, обясни Рагин.
По думите му е наложително да има промяна в рекламната стратегия за туризма, защото всички балкански страни са заложили този сектор в приоритетите си, борят се за повече приходи от туризъм като начин за разкриване на работни места и осигуряване на приходи за хазната.
„В момента Западните Балкани са много агресивни в рекламата и ако продължаваме да лежим на стари лаври, има опасност да отпаднем резултат на конкуренцията не само от Западна Европа, но и от съседните ни държави“, коментира експертът.
Рагин призна за съществуващо несъответствие в позициите на Министерството на икономиката и на туристическия бранш по отношение на стратегията за туризма.
Той посочи, че сегашният заместник-министър, отговарящ за сектора, Бранимир Ботев, настоява стратегията да се изработи от Световната организация по туризма, а туристическият бранш иска пряко да участва в изработването й.
Браншът иска стратегията да се прави не от чуждестранни чиновници, незапознати с нашите проблеми, а на местно ниво. Туристическият бизнес е „за“ това да се ползват чужди експерти, но и да се чуе гласът на местния туристически бизнес, коментира Благой Рагин.
По повод на протеста на хотелиерите от вчера той каза, че той е по-скоро превантивен. Целта му е да постави на дневен ред нерешените проблеми пред следващото редовно правителство на страната. „Цялата туристическа общност настоява да има едно министерство, което да отговаря за туризма, така че да се обединят интересите на всички, защото туризмът осигурява над 13% от БВП на страната“, коментира експертът.
Още вижте във видеото


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
преди 11 години Ха ха - точно в рекламата ви е проблема. За липсата на пречиствателни станции, за почти епидемията от стомашно-чревни заболявания, за течащите по 3 дни кофи с ***, за бетонните гета, за мръсните прибори и съдове по кръчмите, за съсипаната атмосфера в морските градчета и села... За тях няма да говорим, тези проблеми отдавна сте ги решили. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ох, котьоооо... каква музика за ушите на Краси Гергов! хахаха! Давайте още, обичаме да рекламираме туризма и държавата да плаща! хахаха! отговор Сигнализирай за неуместен коментар